מאות הפגינו בקריית אונו במחאה על ביטול כנס של שוברים שתיקה בספרייה העירונית

מאות הפגינו אמש (שלישי) בהפגנה של ארגון "שוברים שתיקה" בקריית אונו במחאה על ביטול כנס בהשתתפות הארגון בספרייה העירונית. מנכ"לית הארגון, יולי נובק, אמרה בהפגנה: "שרת התרבות ושר החינוך נלחמים נגד גלריות וספריות. לא יאומן מה הפחד מחשיפת המציאות היוםיומית של הכיבוש עושה לחבר'ה האלה".

2017-04-05_200325

האירוע של ארגון "שוברים שתיקה" שאמור היה להתקיים בספרייה העירונית בקרית אונו, בוטל בלחצה של שרת התרבות מירי רגב. בהתחלה לא רצה ראש העיר ישראל גל לבטל את האירוע, אך רגב איימה לשלול את תקציב הספרייה בסך 170 אלף שקלים, והוא התקפל. בתגובה קיימו תושבי העיר יחד עם "שוברים שתיקה" אירוע מחאה מחוץ לבניין הספרייה.

תושבי העיר הקריאו אמש עדויות של חיילים ששברו שתיקה לצד חיילים שיספרו בעצמם על מקרים מהשירות שלהם בשטחים. האירוע, אותו שאפה השרה רגב לבטל, הפך ל"מפגן מחאה בעד הדמוקרטיה בישראל ונגד הניסיונות של ממשלת הימין להשתיק את ההתנגדות לכיבוש" אותו יזמו תושבי העיר. יצויין כי הפעם אף מפעל הפיס בראשות איש הליכוד, האלוף מיל. עוזי דיין, התגייס לטובתה של רגב, ושלף את הסעיף האוסר על קיומו של אירוע פוליטי. זה נכון אמנם, אך זו הפעם הראשונה שהסעיף הזה מופעל – רק לפני חודש התקיים בספריה אירוע של הליכוד, ואף ציוץ מחאה לא נשמע.