מאות הפגינו בעקבות הירי בראש עיריית אום אל-פחם לשעבר; צעיר נרצח בנגב

מאות הפגינו אמש (שישי) מול תחנת המשטרה באום אלפחם, במחאה על אזלת ידן של ממשלת הימין והמשטרה במיגור האלימות בחברה הערבית. המחאה באה על רקע ניסיון הרצח של ראש העיר לשעבר, ד"ר סלימאן אגברייה, שנורה ביום חמישי בעיר ומאושפז במצב קשה. על כך מוסר העיתון "אל אתיחאד".

בין משתתפי ההפגנה, ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) שמסר "כאן הזעם הוא רב כלפי המשטרה הגזענית, שחסרת אונים מול הפיכת הרחובות שלנו לשדה קרב. רוצים לחיות בחברה ללא נשק וללא פשע וזו אחריות הרשויות כלפי האזרחים לדאוג לכך. זכות היסוד שלנו לביטחון אישי נרמסת באופן גס בידי המשטרה". יצוין שאמש נרצח ביישוב דריג'את הסמוך לערד סאיב אבו חמאד (בן 20) בקטטה שבמהלכה נורתה אש. הוא נפצע ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ולאחר כמה שעות נקבע מותו. צעיר בשנות ה-20 לחייו נעצר בחשד למעורבות במעשה.

מפגינים באום אלפחם, אתמול, נגד אוזלת ידה של המשטרה (צילום: אלאתיחאד)

לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) "ניסיון הרצח של ד״ר סלימאן אגבריה ראש עיריית אום אל פחם מוכיח שכולנו מטרה לפשיעה בחברה הערבית. הפושעים משתלטים על עוד ועוד מוקדים בחברה והמדינה לא פועלת. אין שלטון ואין הגנה ברחובותינו המשטרה והדרג הפוליטי רוצים בהפקרות הזו וחוסר המעש שלהם מסייע לארגוני הפשע". על כך הוסיף יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) "אתמול נורה ד״ר אגבריה ואין אזרח ערבי שלא חשוף לסכנה הרצחנית של ארגוני הפשע, והאדישות הפושעת של הממשלה היא שמאפשרת להם לחרב את החברה שלנו".

יצוין שח"כ עודה, יחד עם חברי כנסת נוספים מהרשימה המשותפת ופעילי הוועדה העממית, הפגינו אתמול הבוקר מול תחנת המשטרה בטמרה. זאת, במחאה על אזלת ידן של המשטרה וממשלת הימין במערכה למיגור הפשע והרצח. השבוע נפצעו שלושה מתושבי העיר מירי שנורה לעברם ופגז הוצב בפתח בניין העירייה.