מאות הפגינו במרכז תל אביב נגד המצור על עזה ביומה הראשון של תחרות האירוויזיון

מאות הפגינו אמש (שלישי) בתל אביב, ביומה הראשון של תחרות האירוויזיון, נגד המצור על עזה. בהפגנה, שיזמה רשת מסרבות, השתתפו חד"ש ומק"י, לוחמים לשלום, פורום מרצ למאבק בכיבוש, קואליציית הנשים לשלום, בנק"י, קול אחר, אמנסטי, פורום המשפחות השכולות, תעאיוש ואקדמיה לשוויון. כל חברי הכנסת של חד"ש – איימן עודה, עאידה תומאסלימאן, עופר כסיף ויוסף ג'בארין – נטלו בה חלק, וכן ח"כ לשעבר דב חנין (חד"ש) ופעילי מק"י וחד"ש מרכזיים. המפגינים יצאו מכיכר הבימה וצעדו עד לגן מאיר, מול מטה הליכוד, ובמקום נערכה עצרת.

2019-05-15_200932

מפגינים, אמש, נגד המצור בעזה ביומה הראשון של תחרות האירוויזיון (צילום: זו הדרך)

ח"כ איימן עודה, יו״ר רשימת חד״שתע״ל, אמר בעת הפגנה נגד המצור על עזה בתל אביב: "בזמן שבתל אביב חוגגים ושרים – 100 קילומטרים מכאן בעזה עוד מטפלים בפצועים ומנסים לשקם את הריסות ההפצצות של המטוסים, ובדרום הארץ משלמים את מחיר מדיניות ה'הסדרה' של הימין ב'סבבים'. אבל אין דרך לסיים את שפיכות הדמים בנשק, אין דרך לדכא עם שנאנק תחת מצור. אנחנו לא מעוניינים בהסדרה, אנחנו מעוניינים בשלום".

במקביל לתחרות האירוויזיון המתקיימת בימים אלה בתל אביב, הוצב שלט חוצות ענק המוחה על הכיבוש בשטחים הפלסטיניים בדרך מנמל התעופה בן גוריון לתל אביב. השלט, ביוזמת הארגון "שוברים שתיקה", עושה שימוש בסלוגן ובפונטים של האירוויזיון. "העזו לחלום" נכתב בצדו השמאלי, ובזה הימני נוספו המילים "על חופש". בחלק השמאלי נראית תמונה של חופי תל אביב השמשיים, ובצדו האחר חומת ההפרדה ומגדל שמירה ישראלי.