מאות הפגינו במרכז תל-אביב נגד גירוש הפליטים ובמקשי מקלט

מאות בני אדם הגיעו אמש (שבת) לכיכר כדי להפגין נגד החלטת ממשלת הימין לגרש את הפליטים ומבקשי המקלט למדינה אפריקאית. מולם קומץ תושבי דרום תל אביב אשר דורשים את גירושם של הפליטים מהשכונות בעיר.

2015-05-03_195953

מפגינים נגד גירוש הפליטים, אמש, במרכז תל-אביב (צילום: אקטיבסטילס)

בכיכר הניפו המפגינים הניפו שלטים בהם נכתב "חולות כמה זה עולה לנו", "ואהבת את הגר", "בסודאן יש רצח עם", "לא לגירוש חפים מפשע" ו"פליט לא מגרש פליט". ומנגד, בצד השני של הכיכר, החזיקו קומץ המפגינים שלטים עם הסיסמא "דרום תל אביב אינה מחסן של דרום תל אביב", "החזית לשחרור דרום תל אביב", "נגמרו החגיגות – צאו לנו מהשכונות", וגם – "ארגוני הסיוע – שודדי זכויות אדם".

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת), שהשתתף בהפגנה של תומכי זכויות אדם והפליטים, התייחס להפגנה הכפולה: "עצוב לראות הערב קורבנות של מדיניות הממשלה בשכונות דרום תל אביב משני צידי המתרס בהפגנה בכיכר הבימה", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "בצד האחד – תושבים וותיקים שקצה נפשם במציאות הבלתי נסבלת בשכונות. בצד השני – מבקשי מקלט ועימם מאות אנשי מצפון שבאו למחות איתם נגד הגירושים הכפויים המסכנים את חייהם. הטרגדיה היא שהפתרון קיים והאינטרסים לא באמת מנוגדים: הגיע הזמן להכיר במבקשי המקלט כבני אדם, לסיים את הריכוז הבלתי אפשרי שלהם בשכונות המוחלשות ביותר, לאפשר להם לעבוד, למשל במקום עובדים זרים אותם הממשלה ממשיכה להביא. עד שיובטח פתרון למבקשי המקלט צריך להפסיק לגמרי את  הבאת העובדים הזרים. ובמקביל לכל אלה – להתחיל מיד תוכנית כוללת של שיקום שכונות דרום תל אביב". לדברי ח"כ חנין "הדרך הזו מקובלת גם על תושבים וותיקים בדרום וגם על מנהיגות מבקשי המקלט. אבל הממשלה ממשיכה לסרב ללכת בה ובמקום זאת היא מציעה עוד התלהמות, החרפה של השנאה ועוד מניפולציות במקום פתרונות אמיתיים".