מאות הפגינו בכיכר רבין וחסמו את אבן גבירות במחאה על מחדל הטיפול באלימות כלפי נשים

מאות הפגינו במוצאי שבת בכיכר רבין בתלאביב במחאה על מחדל הטיפול של ממשלת הימין בתופעת האלימות נגד נשים. חלק מהמפגינות נשכבו על הכביש כשעליהן צבע אדום המדמה דם ומסביבן מודעות אבל של נשים שנרצחו על ידי קרובי משפחתן. כמו כן, המפגינים חסמו את רחוב אבן גבירול לתנועה למשך 45 דקות. השוטרים ביקשו מהמפגינים לפנות נתיב אחד, אך הם סירבו. בהמשך עמדו המפגינים דקת דומיה לזכר הקורבנות.

המפגינות נשאו שלטים בהם נכתב "דם נשים אינו הפקר" וקראו, בין היתר, "בושה", "עוד רוצח עם אקדח, לא נשכח ולא נסלח", "גם נשים הן בנות אדם, די לשפוך לנו את הדם", "נאבקים ונאבקות בהפקרת הקורבנות" ו"זה לא מקרה פרטי עצוב אם זה קורה שוב ושוב".

בהודעה שפורסמה לקראת ההפגנה נכתב: "עוד לא הספקנו להתאושש מהרצח המזעזע והכואב של מיכל סלה ז"ל, וכבר אישה נוספת שנמצאה ללא רוח חיים, ובעלה חשוד ברצח. ב-2016 אושרה ותוקצבה תוכנית חירום לאומית למיגור אלימות נגד נשים, ומאז ממשלת ישראל לא קידמה דבר על מנת לממש את התוכנית". לפי מארגנות המחאה, "הפתרונות שנמצאו כל כך פשוטים והיו יכולים להציל את חייהן של אחיותינו, או למנוע את האבדה הבאה. אבל במקום להעביר את התקציב לגופים הרלוונטיים הם שוכבים במגירות ומעלים אבק בזמן שאנחנו מעלות זעקות שבר על עוד אישה שנרצחה באכזריות, עוד ילדים שיגדלו יתומיםלמרות שראש הממשלה והשר לביטחון פנים התחייבו קבל עם ועדה אין כלום. אנחנו נחשפות למדיניות רשלנית שמתירה את דמנו".

יצוין כי מנתוני משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים שפורסמו בשבוע שעבר, עולה כי בשנים 2018-2004 נרצחו 163 נשים על ידי בני זוגן רק כמחציתן היו מוכרות לשירותי הרווחה, אך לא בהכרח בתקופה סמוכה לרצח או על רקע תלונות על אלימות במשפחה. עוד עולה כי 45% מהנשים שנרצחו בידי בני זוגן היו עולות חדשות. 45% מהנשים ששוהות במקלטים הן ערביות. בנוסף, חלה עלייה של 160% תוך ארבע שנים בדיווחים על אלימות מצד בן זוג.