מאות הפגינו בכיכר ספרא ודרשו עשיית צדק בעקבות הרצח של איאד אלחלאק

מאות הפגינו אמש (שלישי) בכיכר ספרא בירושלים בדרישה לעשיית צדק בעקבות הרצח של איאד אלחלאק בידי שוטרי מג"ב לפני עשרה ימים בעיר העתיקה. שישה מהמפגינים נעצרו לאחר חסמו את הכבישים הסמוכים. במהלך ההפגנה קראו המוחים: "אמיר אוחנה תתפטר, דם איאד אינו הפקר", "נתניהו יא פחדן, דם ערבי אינו הפקר" ו"שוטר שוטר, על מי אתה שומר". בנוסף הניפו המפגינים שלטים שעליהם נכתב בין היתר: "ישוחררו הסרטונים" ו-"יורים פה באוטיסטים". יצוין שששת העצורים שוחררו הבוקר.

אתמול בשעות הבוקר, פעילים התייצבו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בירושלים, ומסרו לגורמים האחראיים חוברת עבה של מעל ל-3,000 חתימות על עצומה הדורשת את שחרור סרטוני הירי באלחלאק.

פעילים דורשים לפרסם את כל ממצאי חקירת הרצח במשרדי מח"ש, אתמול בבוקר, בירושלים (צילום: פרי ג'רוסלם)

 

לדבריהם "לא הגיוני שתיעוד אירוע של רצח שבוצע על ידי שוטרים במדים יישמר מעיני הציבור, לא הגיוני שהשוטרים האחראים על הפשע שוחררו לחופשי מבלי שמוצו תהליכי החקירה וההעמדה לדין לגביהם. אנו דורשים ממח"ש להפסיק לשמש כעלה תאנה – במקרה הזה כמו בשורת תיקי אלימות משטרתית והרג שנסגרו בעבר – ולהבהיר לשוטרים שעל האלימות והפשעים שלהם יש מחיר. להבהיר לקהילות הנפגעות מאלימות המשטרתית שחייהן אינן הפקר".

בהזמנה להפגנה שנערכה אמש נאמר "שוטרים ירו למוות באיאד אלחלאק. באותו יום יצאנו לזעוק על הרצח של איאד ועל האלימות המשטרתית. בשבוע שעבר מאז התגלו פרטים נוספים שמאירים את המקרה באור חמור אף יותר".  עוד נמסר כי "אלימות ובריונות היא שגרה עצובה עבור משטרת מחוז ירושלים. הגיע הזמן לתת לציבור לראות את האמת הכואבת. הגיע הזמן לשחרר את תיעוד האירוע ולהעמיד את השוטרים לדין. די לטיוח האלימות הרצחנית. לצערנו המקרה של איאד הוא לא מקרה חריג. הרצח של איאד מתווסף לרשימה ארוכה של מקרי אלימות משטרתית. האלימות היא חלק בלתי נפרד ממדיניות הכיבוש הגזענית שמדינת ישראל מפעילה במזרח ירושלים הכבושה".

הפעילים הדגישו ש"העמדה לדין של הרוצחים היא הכרחית אבל כל עוד הכיבוש ממשיך תמשיך גם מדיניות הטיוח והחסינות שמפעילה המשטרה כלפי שוטרים אלימים ומסוכנים. אנחנו דורשות הגבלת סמכות ונוכחות של יחידות מג"ב ויס"מ בשכונות מגורים במערב ובמזרח ירושלים. הצטרפו אלינו לזעקה כנגד משטר הכיבוש. ביום שלישי נמשיך להצביע על הקשר בין הכיבוש וממסד גזעני, לאלימות משטרתית גזענית מירושלים ועד מיניאפוליס. העולם סביבנו שבור, אבל אנו לא נפסיק להיאבק לתקן אותו. אנחנו חייבים להיאבק במשטרים רצחניים ובגזענות, ולקרוא במקומם לצדק, שוויון, וסוף לכיבוש".