מאות הפגינו באום אל-פחם ובטמרה במחאה על אוזלת ידן של הממשלה והמשטרה

מאות הפגינו בצהריים (שישי) ליד הכניסה הראשית לאום אלפחם וחסמו את כביש 65, במחאה על האלימות והפשיעה בחברה הערבית ונגד אוזלת ידן של המשטרה וממשלת הימין, על כך מוסר העיתון "אלאתיאחד". המפגינים קראו בין היתר "הדם שלנו אינו הפקר". גם ביום ראשון האחרון נערכה בקרבת מקום הפגנה גדולה וכוחות משטרה מתוגרים בשוטרי יס"מ שהיו במקום מנעו את המשך המחאה וחסימת כביש 65 ופיזרו אותם אמצעות מתכז"ית, פרשים ותוך שימוש בגז מדמיע. שלושה צעירים תושבי העיר נעצרו.

מפגינים בצהריים בכניסה לאום אלפחם. מוחים נגד אוזלת ידה של המשטרה (צילום: אלאתיחאד)

המחאות בעיר החלו ביום שישי שעבר בעקבות ניסיון הרצח של ראש העיר לשעבר, ד"ר סלימאן אגברייה, שנורה ביום חמישי בעיר ומאושפז במצב קשה. לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) "ניסיון הרצח של ד״ר סלימאן אגבריה ראש עיריית אום אל פחם מוכיח שכולנו מטרה לפשיעה בחברה הערבית. הפושעים משתלטים על עוד ועוד מוקדים בחברה והמדינה לא פועלת. אין שלטון ואין הגנה ברחובותינו המשטרה והדרג הפוליטי רוצים בהפקרות הזו וחוסר המעש שלהם מסייע לארגוני הפשע". על כך הוסיף יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) "ניסו לרצוח את ד״ר אגבריה ואין אזרח ערבי שלא חשוף לסכנה הרצחנית של ארגוני הפשע, והאדישות הפושעת של הממשלה היא שמאפשרת להם לחרב את החברה שלנו".

יצוין שבמקביל להפגנה באום אלפחם, נערכה היום מחאה נוספת נגד הפשע והרצח בחברה הערבית. מפגינים זועמים חסמו את כביש 70 שליד העיר בגליל התחתון. ההפגנה נערכה ביוזמת הוועדה העממית המקומית.

עוד בנושא, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 5):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2021/01/G02_2021.pdf