מאות הפגינו אמש בירושלים במחאה נגד האלימות הגזענית של אנשי להב"ה

מאות מפגינים השתתפו אמש (חמישי) בצעדת מחאה בהובלת המרכז הרפורמי בירושלים, במחאה נגד האלימות הגזענית של אנשי ארגון להב"ה הימיני קיצוני. הרבה הרפורמית ומנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה, נועה סתת, אמרה בהפגנה כי "בירושלים יש ארגון פשיעה שרשויות החוק מאפשרות לו להתקיים מדי שבוע. בכוחנו לשנות את המצב". לדבריה, "העובדה שבריוני להב"ה אינם נחים לרגע, ובעוד שמאות אזרחים מפגינים נגדם הם בוחרים להתפרץ באלימות אל תוך פעילות דתית נוצרית, היא ההוכחה החותכת כי יש להעמיד לדין את ראש ארגון הפשע, בנצי גופשטיין ומהר ככל האפשר".

2016-09-23_163320

יצוין שגופשטיין ושני פעילים נוספים נעצרו אמש במהלך הפגנה מול אירוע של הקהילה היהודית משיחית בירושלים. ממשטרת ירושלים נמסר כי גופשטיין ופעיל נוסף ניסו לשבש את מהלך האירוע, תוך עימות עם השוטרים. כמו כן, גופשטיין יחד עם כמה עשרות אנשי ימין קיצוני קיימו ביום שני האחרון צעדת פרובוקציה בכפר עארה, מול בית הוריו של נשאת מלחם, שביצע את הפיגוע הרצחנית בבר הסמטה בדיזנגוף בחודש ינואר האחרוןזאת למרות התנגדות חריפה מצד תושבי המקום, שערכו הפגנת מחאה מולם.

קבוצת הפשיסטים בהנהגת ברוך מרזל, מיכאל בןארי, איתמר בן גביר וגופשטיין יצאה לצעדת שנאה והסתה בכניסה לוואדי עארה. על פי הדיווח שפרסם בעיתון "אל אתיחאד", המשטרה התייצבה לצד המסיתים, אפשרה להם לצעוד ואף תקפה את התושבים. מול אנשי הימין התייצבו תושבי האזור הערבים, ביניהם פעילי חד"ש רבים; וכן, יו"ר ועדת המעקב העליונה ח"כ לשעבר מוחמד ברכה וח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) שנפצע בעת הפעילות המשטרתית.