מאות הגיעו לחלוק כבוד אחרון לאורי אבנרי; ח"כ עודה: איש יקר שהקדיש את חייו לשלום

ארונו של העיתונאי, פעיל שלום וחבר הכנסת לשעבר אורי אבנרי, שנפטר השבוע בגיל 94, הוצב אמש (רביעי) בבית אגודת העיתונאים בתל אביב. מאות בני אדם, חברים, פעילי שלום וקולגות מעולם התקשורת חלפו על פני הארון. בין אלה שהגיעו לחלוק לאבנרי כבוד אחרון הייתה גם משלחת של הרשות הפלסטינית שהביאה עמה אגרת מיו"ר הרשות, אבו מאזן.

2018-08-23_200915

חברי הכנסת איימן עודה (ראשון משמאל) ודב חנין (שלישי משמאל) ליד ארונו של אורי אבנרי, אמש, בבית סוקולוב בתלאביב (צילום: אקטיבסטילס)

מתנועת "גוש שלום", שאבנרי נמנה עם מייסדיה, נמסר כי "עד הרגע האחרון הוא המשיך בדרך בה הלך כל חייו. בשבת לפני שבועיים התמוטט אבנרי בביתו כאשר עמד לצאת לכיכר רבין להפגנה נגד 'חוק הלאום', מספר שעות לאחר שכתב מאמר חריף נגד חוק זה". עוד נמסר כי "גורלה ועתידה של מדינת ישראל היא להגיע לשלום עם שכניה ולהשתלב במרחב הגיאוגרפי והפוליטי שבו היא ממוקמת. גם מתנגדיו הגדולים ביותר של אבנרי יאלצו בסופו של דבר ללכת בעקבותיו כי אין למדינת ישראל ברירה אמיתית אחרת".

בין הנפרדים שהגיעו לבית סוקולוב היו משלחת רמת דרג של הרשות הפלסטינית בראשותו של נביל שעת', אנשי תקשורת ותיקים שעבדו תחתיו ולצדו בשבועון "העולם הזה", חברי הכנסת איימן עודה (חד"ש), יו"ר הרשימה המשותפת; ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת), ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני), יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג ויו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון.

ח"כ עודה, סיפר שריגש אותו לראות את הסיקור המאסיבי בטלוויזיה הפלסטינית על מותו של אבנרי ואיגרת הניחומים ששלח יו"ר הרשות, אבו מאזן. "אורי אבנרי היה שותף ופרטנר", ציין עודה ופנה לשעת' שעמד לצדו לקרוא להנצחתו של אבנרי בקריאת רחוב על שמו ברמאללה או בשכם.

עודה כתב בטוויטר: "כואבים את מותו של אורי אבנרי, איש יקר שהקדיש את חייו לשלום, לעתיד טוב יותר לשני העמים ולהקמתה של מדינה פלסטינית. הקול שלו, רעיונותיו והשקפת עולמו ימשיכו להדהד גם אחרי לכתו".

ח"כ חנין סיפר כי "הוא היה פרלמנטר מצוין, אמן המליאה, שהמציא כלים פרלמנטריים חדשים. אחרי קדנציה אחת שלו בכנסת, היו צריכים לשנות לגמרי את התקנון כדי לחסום את הפרצות שגילה". ח"כ חנין סיפר שכעורך דין צעיר במשרדו של עו"ד אמנון זכרוני, הוא היה ממונה על הטיפול בייעוץ משפטי שימנע תביעות לשון הרע נגד ה"עולם הזה".
"
אורי אבנרי הטביע חותם אדיר. רבים מבינים שהמפתח לעתיד הוא שלום עם הפלסטינים. האופטימיות של אורי הייתה תכנית עבודה, אופטימיות של הרצון", ציין חנין.

כתבה על חייו של אורי באבנרי בטלוויזיה החברתית:

https://tv.social.org.il/updates/59990