מאות אלפים הפגינו ברחבי ארה"ב נגד מדיניות ההגירה של הנשיא טראמפ

מאות אלפי בני אדם, ב-700 הפגנות ברחבי ארה"ב, מחו הלילה (מוצ"ש) נגד מדיניות ההגירה של הנשיא טראמפ וממשל ארצות הברית. זאת, ברקע דחיית ההצבעה בקונגרס האמריקני על שינוי המדיניות.

2018-07-01_194622

מפגינים, אמש, ברחובות שיקגו נגד מדיניות ההגירה של טראמפ (צילום: פיפל וורלד)

הנושא המרכזי של ההפגנות היה הפרדת ילדי מהגרים מהוריהם, ושיכונם במחנות מעצר. משרד הבריאות האמריקני אישר כי למעלה מ-2,000 ילדים עדיין נמצאים במתקני כליאה ללא הוריהם. בהפגנות הרבות, שיצאו לפעול ביוזמת ארגוני זכויות אדם, ארגוני שמאל ואיגודים מקצועיים, השתתפו גם ילדים רבים, וכן אמנים ואנשי ציבור.

ההפגנה העיקרית נערכה בוושינגטון הבירה, אולם מאות עצרות, הפגנות ומצעדי מחאה נערכו בכל רחבי ארה"ב, מניו יורק, עבור בפילדלפיה, שיקגו, מילווקי, דנבר, מיאמי, סנט לואיס, וכלה בסן פרנסיסקו ולוס אנג'לס. המפגינים הציגו שלוש דרישות עיקריות: לאחד מיד את כל המשפחות שהופרדו; להפסיק לכלוא משפחות מהגרים ולהפסיק את מדיניות "אפס סובלנות" של הממשל הימני.

המשתתפים בוושינגטון צעדו בשמש הקופחת וצעדו מכיכר לפאייט לבית הלבן והמשיכו במורד שדרות פנסילבניה, שם צעקו "בושה! בושה!" כשחלפו על פני מלון טראמפ. באטלנטה נשאו המפגינים כלובים עם בובות בתוכן, ובשיקאגו קראו המפגינים "להיאבק חזרה". ביוסטון קראו המפגינים "לא לבתי כלא לתינוקות" מחוץ לבניין העירייה. במק'אלן שבטקסס, סמוך לגבול, התכנס קהל גדול מול אחד ממתקני המיון והמעצר של רשות ההגירה.
בלוס אנג'לס, בלטו בנוכחותם סלבריטאים, כמו הזמר ג'ון לג'נד, השחקנית והזמרת שר, שעודדה את הקהל להצביע בנובמבר נגד הימין. בין השלטים שנשאו המפגינים: "כולנו מהגרים", "זה לא פשע לחפש ביטחון!".

"תנו לילדים שלנו לחלום. תנו להם ללכת!" הכריז שלט בהפגנה בוושינגטון. בהפגנה בבירת ארה"ב נאמה ילדה בת 12 בשם לאה, בת למהגרים, והשמיעה דברים מרגשים על הפחד "לאבד את אמא שלי לגירוש". "אני לא אוהבת לחיות עם הפחד הזה", אמרה כשדמעות זורמות על לחייה. "זה מפחיד. אני לא יכולה לישון. אני לא יכולה ללמוד. אני במתח כל הזמן. אני מפחדת שייקחו את אמא שלי כשהיא בעבודה, באוטו או בבית", המשיכה. "אני לא מבינה למה הממשל הזה לא תומך באמהות שרק רוצות חיים טובים יותר לילדים שלהן".

יצוין שהמשטרה בוושינגטון עצרה ביום חמישי האחרון 575 מפגינות שמחו נגד מדיניות ההגירה של ממשל טראמפ מול הסנאט. לפי מארגני ההפגנה, נעצרו 630 נשיםמאות נשים התבצרו בבניין משרדים בסנאט במשך שעתיים ומחו נגד הפרדת ילדי מהגרים מהוריהם. הן קראו "מה אנו רוצות? משפחות חופשיות!" ו"כך נראית דמוקרטיה". חלקן אף עטו על עצמן שמיכות אלומיניום זהות לאלו שהממשל מספק למהגרים במתקני ההגירה.

המפגינות, רובן נשים לבושות בלבן, התיישבו על רצפת בניין משרדים של הסנאט והתעטפו בשמיכות כסופות. קריאותיהם הדהדו בקומות העליונות של הבניין, מהן השקיפו מחוקקים ואנשי סגל על הנעשה. משטרת הקפיטול איימה לעצור את המוחים אם לא יעזבו את הבניין. זמן קצר לאחר מכן, הם הועמדו בקבוצות ליד הקירות ונלקחו מהם השמיכות והשלטים. פיזור ההפגנה והמעצר נמשכו כ-90 דקות