מאות אלפים הפגינו בקראקס למען מדורו ונגד התערבות ארה"ב בענייניה של ונצואלה

בוונצואלה התקיימה אתמול (שבת) הפגנת ענק בתמיכת ממשלתו הסוציאליסטית של הנשיא ניקולס מדורו. זאת, כאשר נמשכות הקריאות האמריקניות להדיח את מדורו, כשבוע אחרי שמנהיג האופוזיציה בוונצואלה הכריז על עצמו כנשיא הזמני בתמיכת הממשל האמריקאי. מייק פנס, סגן נשיא ארה"ב, אמר אמש ש"כל האופציות פתוחות". עיתונים שבקולומביה מסרו בסוף השבוע כי אל האזור הגובל עם ונצואלה הגיעו חיילים מיחידות עילית של ארה"ב. אך לידיעה אין אישור רשמי אמריקאי.

2019-02-03_195951

מדורו בעת עצרת ההמונים שנערכה אתמול בקראקס. בידיו: חוקת ונצואלה (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

הנשיא מדורו אמר בעצרת בה לקחו חלק מאות אלפי אזרחים כי הוא מוכן להקדים את הבחירות לאסיפה הלאומית. בנאום שנשא בפני תומכיו בבירה קראקס הסביר מדורו כי האסיפה המכוננת היא שתכריע אם לקבל את הצעתו. הבחירות לאסיפה הלאומית היו אמורות להיערך ב-2020. אמש צוינו 20 שנה מאז נשיא ונצואלה המנוח הוגו צ'אבס הושבע לראשונה לתפקיד. "אנו מציינים היום 20 שנה של עבודה, מאבק, קדמה והישגים משמעותיים למרות הקשיים והמזימות של האימפריאליסטים", אמר מדורו.

במקביל להפגנת התמיכה במדורו נערכה בקראקס הפגנת רבבות באחת משכונות קראקס האמידות של האופוזיציה הימנית והפרואימפריאליסטית. תומכיו של גואידו שהשתתפו בהפגנה וקראו למדורו לעזוב את השלטון.  גואידו זוכה לתמיכה גדולה של ארה"ב שהטילה סנקציות על תעשיית הנפט של ונצואלה במטרה להגביר את הלחץ על מדורו, קראה אמש לצבא ונצואלה "להצהיר נאמנות לאופוזיציה של גואידו". ביום חמישי האחרון, גואידו חשף בטור דעה שפורסם ב"ניו יורק טיימס" כי קיים פגישות בחשאי עם נציגים מהצבא ומכוחות הביטחון במדינה על מנת לקדם הפיכה צבאית במדינה.