מתייצבים לצד מאבק עובדי הדואר

בשבועות האחרונים נקטו ארגוני עובדים שונים עיצומים בתמיכה במאבק עובדי דואר ישראל. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הזהיר כי "זו רק ההתחלה". לדבריו, מדובר במאבק עקרוני נגד החלפת עובדים קבועים בעובדי קבלן, ואם בעיה זו לא תיפתר – בכוונת ההסתדרות לקיים שביתה כללית במשק. את הדברים אמר ניסנקורן בכנס ועדי עובדים שנערך בבית ההסתדרות בתל-אביב (18.9).

2014-09-18_223246

 עובדי הדואר מפגינים השבוע בתלאביב (צילום: ההסתדרות)

במקביל, השביתה בדואר החריפה וננקטו מספר צעדי סולידריות בידי עובדים במקומות עבודה אחרים: עובדי רשות שדות התעופה השביתו את נמל התעופה בן-גוריון במשך שלוש שעות (17.9); עובדי הרשות לאכיפה ולגבייה שבתו, וכך גם עובדי לשכות הבריאות. לא ניתנו שירותי דואר במשרדי הממשלה, והתקיימה שביתה במערך הטיפול בקנסות של מערכת בתי המשפט, המשטרה והרשויות המקומיות.

סניפי חד"ש בתל-אביב וביפו קיימו משמרת תמיכה וחלוקת חומרי הסברה ללקוחות הדואר (21.9), מול סניף הדואר המרכזי בתל-אביב. "הפרטה היא אסון לא רק לעובדים/ות, אלא גם לציבור הרחב שזכאי לשירותים חברתיים איכותיים. הפרטת הדואר תוביל לא רק לפגיעה בעובדות והעובדים אלא גם לצמצום בפרישת הסניפים, בשעות הפעילות ובאיכות השירות הניתן היום לציבור", נכתב בכרוז שחילקו פעילי חד"ש.

לריאיון המלא עם יו"ר הוועד הארצי של עובדי הדואר, שפורסם השבוע ב"זו הדרך" (עמ' 3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2014break/09/G37_2014.pdf