מאבק העצמאים נושא פרי: מענק הפיצוי יעלה באפריל ל-10,500 שקל

מאבק העצמאים לשיפור בתנאי הסיוע נושא פרי: מענק הסיוע לעצמאים בפעימה השנייה יעלה ל-10,500 שקלים, יבוטל חישוב הכנסות שני בני הזוג יחד ובעלי השליטה השכירים, שהיו מחוץ לתכנית הסיוע, יזכו אף הם לפיצוי. הסיכום הושג אמש (שלישי) בשעות הקטנות של הלילה, בין שר האוצר, מנכ"ל המשרד ונציגי ארגוני העצמאים בארץ, ומטרתו להשוות את תנאי הפיצוי לעצמאים לתנאי השכירים.

יצוין שאתמול נערכה מחאה נוספת נגד מדיניות ממשלת המעבר הימנית כלפי העצמאים. משעות הבוקר הוצע מיצג מחאה ענק במרכז תל אביב: "שולחן הסדר הנטוש". לה"ב, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים הקטנים, לשכת יועצי המס ומטה המאבק להצלת עולם התרבות, האירועים והמופעים, הקימו בכיכר רבין מיצג מחאה ענק כנגד מצבם הקשה של העצמאים בישראל בדמותו של שולחן חג נטוש. המיצג היה באורך של עשרות מטרים ולאורכו מוקמו 100 כיסאות ריקים המיצגים את הענפים השונים של העצמאים אשר ננטשו ערב חג הפסח ע"י ממשלת ישראל. במסגרת האירוע נקראו מעל שולחן החג הנטוש עשרת המכות האלטרנטיביות של ציבור העצמאים בישראל. לדברי ראשי הארגונים תכנית הסיוע שפרסמה הממשלה לא תמנע את קריסתם של 90% מהעסקים הקטנים במשק.

מחאת העצמאים: השולחן שהוקם אתמול בכיר רבין (צילום: לה"ב)

יו"ר איגוד האמרגנים והמפיקים וממובילי מטה המאבק להצלת עולם התרבות, האירועים והמופעים, יוני פיינגולד, מסר: "אנחנו זועקים היום את כאבם של כל העצמאים בישראל אשר ננטשו ע"י הממשלה. התעשייה שלנו מונה 150 אלף איש והייתה הראשונה להיפגע עם תחילת ההגבלות, ותהיה האחרונה שיתאפשר לה לחזור לפעילות בבוא היום. המצב הזה גורם לרבבות רבות של אנשים להיות כבר היום במצוקה קשה, כשלאף אחד מאיתנו אין באמת אופק אמיתי לשיפור המצב. ממשלת ישראל חייב להתעורר ולתת לנו פתרון מיידי ומקיף שיציל אותנו, וימנע את קריסת התעשייה בפרט, והכלכלה הישראלית בכלל".