מאבקו של ארדואן להגמוניה: הרצאה על המצב בטורקיה ובכורדיסטן

מה קורה כיום בטורקיה ובשטחיים הכורדיים שבשליטתה? כיצד מבקשים הנשיא ארדואן ומפלגת ״הצדק והפיתוח״ האסלאמיתימנית בהנהגתו לייצב את שלטונם ולהכריע את המאבק נגד הכוחות הדמוקרטיים ושל המעוט הכורדי?

2018-07-24_081408

הפגנה לזכרם של קרבנות הטרור הממלכתי הטורקי, איסטנבול יולי 2018 (צילום: אברנסל)

על שאלות אלה ונוספות יתייחס כרם שמברגר, עמית מחקר באוניברסיטת מינכן וחבר קבוצת ה"שמאל מרקסיסטי" בהרצאה שתתקיים ביום שני הבא בתלאביב ביוזמת אקדמיה לשוויון. שמברגר ייתן רקע על מפלגתו של ארדואן ותמונת מצב של ניסיונה לאחוז בהגמוניה בטורקיה ובצפון כורדיסטן.

נמסר כי האירוע מתקיים "במסגרת פעילותה של אקדמיה לשוויון לחיזוק קשרי הסולידריות שלנו עם עמיתינו הנאבקים בעולם. בשנתיים האחרונות טיפחנו קשר עם ארגון 'אקדמאים לשלום', הנאבק נגד המלחמה שמנהלת ממשלת טורקיה באזורים הכורדיים ונגד דיכוי החופש הפוליטי והאקדמי". בינואר השנה משלחת של אקדמיה לשוויון השתתפה כמשקיפה במשמרת המחאה של 'אקדמאים לשלום' ובמשפטים הפוליטיים המתנהלים נגד חותמי העצומה שחלקם נשפטו לתקופות מאסר ממושכות. ד"ר גיא שלו, חבר המשלחת יסקור את פעילות אקדמיה לשוויון בנושא ויציג את הדובר.

כאמור, האירוע יתקיים ביום שני 30 ביולי, בשעה 19:00, בקרן רוזה לוקסמבורג, רוטשילד 11, תלאביב. האירוע יתקיים בשפה האנגלית, הכניסה ללא תשלום ופתוחה לציבור.

האירוע בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/1865066290464021