מאבטחים ניסו למנוע אסיפת עיתונאים; פעילי איגוד מקצועי של חד"ש נפגשים

 

ועד עובדי ערוץ התקשורת i24news מסרו כי מאבטחים ששכרה הנהלת הערוץ, פעלו אתמול (שני) כדי למנוע כינוס אספות עובדים בחדר המערכת, תוך שהם מונעים מנציגי ארגון העיתונאים של ההסתדרות להיכנס למשרדי הערוץ, זאת למרות שהוועד הודיע על האספות בעוד מועד. ארגון העיתונאים הודיע כי בכוונתו לעתור לבית הדין לעבודה בגין פגיעה בהתארגנות העובדים על האירועים, וכן על רקע טענות כי עובדים החברים בהסתדרות אויימו כי הדבר יפגע בקידומם. בסרטון שצילמו במקום נראים המאבטחים כשהם מונעים את כניסתו של חגי מטר (לשעבר יו"ר ועד עיתונאי "מעריב" וכעת עורך "שיחה מקומית"), נציג ארגון העיתונאים למערכת.

2017-07-04_223710

במחאה על התנהלות ההנהלה, יצאו העובדים ללובי המערכת וקיימו שם את האספה. בה אמרו חברי ועד הפעולה כי "אנחנו כבר שנתיים פועלים למען הסכם קיבוצי שייטיב גם איתנו, העובדים, וגם עם החברה. עכשיו שההנהלה רואה שלא נסכים יותר לגרירת הרגליים במשא ומתן, היא מתחילה להשתמש באיומים על עובדים ובאלימות כלפי הנציגים שלהם. אנחנו נאבק בהשתקה, בפגיעה בהתארגנות, וגם למען הסכם קיבוצי שיגן על זכויותינו". איילה חננאל, רכזת איגוד מקצועי בארגון העיתונאים, מסרה כי "ההנהלה פועלת בניגוד לחוק ובאלימות כלפי העובדים והארגון, ואנחנו נפעל בהתאם. ההנהלה מבזה את העובדים שלה, שבחרו להתאגד לפני שנתיים בארגון העיתונאים. זה חמור ביותר, זו פגיעה בזכות ההתארגנות של העובדים ואנחנו לא נעבור לסדר היום".

לפני כשבועיים הכריז ארגון העיתונאים על סכסוך עבודה בתחנה על רקע טענות לניסיונות לפגיעה בהתארגנות, איומים על עיתונאים, סחבת במשא ומתן וביצוע צעדים חד-צדדיים על ידי ההנהלה. לפני כשנתיים הכריז ארגון העיתונאים על יציגות בחברה ומאז התנהל משא ומתן בין הצדדים כאשר לדברי הארגון ההנהלה מסרבת למסור נתונים ומונעת את קידום החתימה על ההסכם.

על פי ארגון העיתונאים, מועסקים בערוץ כ-370 עובדים, מתוכם כ-280 עיתונאים. התחנה נמצאת בבעלותו של פטריק דרהי, הבעלים של חברת הוט ורק לאחרונה קיבלה היתר לשדר בישראל, במסגרת השידורים בכבלים. על פי העיתון הקומוניסטי "הומניטה", דרהי נמנה עם 15 משפחות אצולת ההון בצרפת. בחודש יוני 2014 דירג "פורבס" את דרהי לראשונה כאיש העשיר בישראל, תואר בו החזיק כשנתיים עד לשנת 2016, בה איבד את הבכורה. בחודש מאי 2015 דירג "פורבס" את דרהי במקום ה-57 בעשירי העולם, עם הון המוערך בכ-14.5 מיליארד דולר.

יצוין חברי חד״ש בסניפי תל אביב ויפו יקיימו מחר (רביעי) פגישת פעילי איגוד מקצועי. הפגישה תעסוק בהגברת פעילותנו בקרב עובדים ובתמיכה במאבקי עובדים. הפגישה תתקיים בשעה 19:30 במועדון הגדה השמאלית, אחד העם 70, תל אביב.