מאבטחים ירו בפלסטיני חירש במחסום קלנדיה: ח"כ כסיף: דמו של איאד אלחלאק טרם יבש

מאבטחים שפועלים במעבר קלנדיה שבשטחים הפלסטינים הכבושים ירו הבוקר (שני) בפלסטיני בשנות ה-60 לחייו בעל לקות שמיעה ודיבור. המאבטח האזרחי שירה בחירש ופצע אותו בינוני, עוכב לחקירה. הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים.

מאבטחים ליד הפלסטיני שנפצע מהירי, הבוקר, במעבר קלנדיה שבשטחים הפלסטינים הכבושים (צילום: משטרת ישראל)

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) קרא לפרסם את התיעוד המלא של הירי. לדברי עודה: "אנחנו דורשים שחרור מיידי של התיעוד ממצלמות האבטחה במחסום קלנדיה בו רואים מאבטחים יורים במבוגר בעל לקות שמיעה. לפני שיעלימו אותם למגירה בה מחביאים את סרטוני הרצח של איאד אל חלאק". גם ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) הגיבה על הירי בפלסטיני עם לקות שמיעה במחסום בקלנדיה:
‏"
הירי על אדם עם מוגבלות חושף שוב ההתנהלות הפושעת של כוחות הכיבוש נגד הפלסטינים. היד קלה על ההדק וחיי בני אדם לא נחשבים. הירי הזה מוכיח שאין שיקול דעת, היסוס או מחשבה שאולי האדם לא יכול להגן על עצמו. מקרים כאלה מבליטים את פשעי הכיבוש מפעם לפעם. אבל הפשעים מבוצעים יוםיום ושעהשעה".

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) "דמו של איאד אלחלאק עוד לא יבש, ואלו כבר יורים באדם חירש בטענה שלא עצר כשהורו לו. זו לא טעות אם זה קורה שוב ושוב, וזו אינה תאונה שהאשמים מסתובבים חופשי. קלות היד על ההדק אינה מקרה חריג אלא מדיניות מכוונת של התרת הדם הפלסטיני, קבלה של רצח כעניין שגרתי."