ל-40% מאוכלוסיית עזה אין נגישות למים זורמים

רשות המים של עיריות החוף בעזה הודיעה כי ל-40 אחוז מאוכלוסיית עזה עדיין אין נגישות למים זורמים. שאר 60 האחוזים זוכים למים זורמים רק אחת לכל שלושהארבעה ימים. תושבי הרצועה שנמצאים במקלטים של אונר"א עדיין מקבלים מים באמצעות מיכליות שמחלקת רשות המים לארגוני הסיוע.

2014-08-23_151551

מתקני מים מאולתרים ברצועת עזה. כמו כן, בשבוע שעבר נמסר משלוח גדול של בקבוקי מים לתושבי הרצועה. המשלוח בא בעקבות כספים שנאספו על ידי פעילי חד"ש ובנק"י (צילום: אוקספם)

הנגישות למים זורמים ברצועה השתפרה בשבוע האחרון לאחר שבוצעו תיקונים ברשת המים. סייעו לכך גם תיקונים שבוצעו בתשתיות החשמל, שאפשרו שאיבת מים לבתים. בעזה מעריכים כי הנזקים לרשת המים ולמתקניה השונים עומדים על כ-33 מיליון דולר. במהלך הלחימה במבצע "צוק איתן" ניזוקו 63 מתקני מים, מתוכם 23 נהרסו כליל. נזק רב נגרם גם לרשת המים בעזה, הן בצינורות פנימיים בערים, והן בצינורות מרכזיים, שמובילים מים ושפכים.

נזק נגרם גם לתחנת הכוח של הרצועה, שהופגזה פעמיים ומושבתת מאז נפגעו טורבינה ומאגרי הסולר שלה, ב-29 ביולי. עובדי התחנה העריכו כי תיקון הנזקים יעלה למעלה מ-10 מיליון דולר. לדברי מקורות פלסטיניים, אם יכנסו די חומרי בניין, ניתן יהיה לתקן את הנזקים בתוך כחודשיים ולהחזיר שתי טורבינות של התחנה לפעילות מלאה ולהתקין מאגרים חדשים. אספקת החשמל היא חיונית כדי לספק מים זורמים לכלל התושבים.