לשכת עורכי הדין דורשת להקים ועדת חקירה ממלכתית על האלימות בחברה הערבית

לשכת עורכי הדין ערכה ביום ראשון דיון חירום בנושא וקראה להקים ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט בית משפט עליון לבחינת אירועי האלימות בחברה הערבית בישראל. משתתפי הדיון, שהתקיים בבית הלשכה בתל אביב, קראו גם לאמץ לאלתר את מסקנות דוח מבקר המדינה משנת 2018 שעסק באלימות בחברה הערבית.

זירת רצח אישה בכפר ראמה, 4 באפריל 2017 (צילום: המשטרה)

"המשבר שפוקד את החברה הערבית בימים אלו וגובה קרבנות חפים מפשע, חייב להדליק נורה אדומה בחברה הישראלית כולה ולכן, החלטתי לרתום את לשכת עורכי הדין למאבק הציבורי להתמודדות עם המשבר הנוכחי", אמר ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, בתום פגישה מיוחדת שנערכה ביום חמישי שעבר עם מנהל מרכז "אמאן" המרכז הערבי לחברה בטוחה, עו"ד רידא ג'אבר.

בתום הפגישה הוחלט על שורה של צעדים במסגרת שיתוף פעולה בין הלשכה למרכז "אמאן". בין היתר, הורה עו"ד אבי חימי על קיומו בקרוב של כנס חירום בבית הפרקליט בתל אביב שאליו יוזמנו בכירי מערכת המשפט והאכיפה, נציגי ציבור בכירים בחברה הערבית ועורכי דין ערבים ויהודים שידונו בדרכים להתמודדות מעשית עם תופעת האלימות והפשיעה במגזר הערבי בחודשים האחרונים.

במקביל, הוחלט לרתום את ציבור עורכי הדין למיזם חינוכיהסברתי שמסגרתו ייפגשו עם תלמידים והורים בבתי הספר ובמרכזים הקהילתיים בחברה הערבית וירצו בפניהם על הנושאים הקשורים להתמודדות עם תופעות הפשיעה והאלימות. את המיזם יובילו חבר המועצה הארצית, עו"ד אמיל נחאס ועו"ד רידא ג'אבר.

כמו כן, שיגר ראש הלשכה מכתב לבכירי מערכת המשפט והאכיפה, ובהם נשיאת בית המשפט העליון, השופט אסתר חיות, שר המשפטים, אמיר אוחנה, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר עו"ד אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן ומ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן. במכתבו יצא עו"ד חימי בקריאה לקיים דיון חירום, בהשתתפות נציגי לשכת עורכי הדין, ולקדם תכנית חירום לאומית להתמודדות עם תופעת הפשיעה והאלימות בחברה הערבית.