לשון הרע: יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר חיפה תובע את סגן ראש העיר דוד עציוני

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר חיפה, רג'א זעאתרה, הגיש ביום חמישי תביעה נגד סגן ראש העיר דוד עציוני, ממפלגת "כולנו" והמקורב לשר האוצר משה כחלון. זעאתרה, באמצעות עו"ד אמיר פאח'ורי, הגיש נגד עציוני תובענה בסדר דין מהיר לבית משפט השלום בעיר בטענה ללשון הרע ודורש פיצוי בסך של 75,000 שקל. בתובענה מבקש זעאתרה מבית המשפט "להורות ו/או לחייב את הנתבע לפרסם בכותרת מתאימה, במקום, במידה, בהבלטה ובדרך שבה פורסמה לשון הרע הכחשה של הפרסום נשוא תובענה זו, ומעל לכלהתנצלות בפני התובע".

2019-05-25_162552

סגן ראש העיר חיפה עציוני ופטרונו כחלון (צילום: דף הפייסבוק של דוד עציוני)

בערב יום השואה פרסם זעאתרה פוסט בפייסבוק תחת הכותרת "לשחרר את השואה מציפורני הציונות" ועורר סערה. בתגובה שלח עציוני מכתב לשר הפנים אריה דרעי בבקשה לפסול את כהונתו של זעאתרה כחבר מועצה וכחבר בקואליציה. בהמשך שלח עציוני מכתב ברוח דומה גם לראש הממשלה בנימין נתניהו והביא ציטוטים שאותם הוא ייחס לזעאתרה את מכתבו סיים עציוני בבקשה מנתניהו "להפעיל את כל כובד משקלך על מנת לא לתת במה לאיש כזה לכהן בתפקיד חבר מועצה במדינת ישראל"+.

זעאתרה זעם על הציטוטים שמובאים במכתב שנשלח לראש הממשלה ומסר כי הם לא נאמרו על ידיו מעולם. עו"ד פ'אחורי אף שלח לעציוני מכתב התראה לפני תביעה בו נכתב כי "מאז הפרסום המכפיש, הזדוני והשקרי הוא נאלץ להתמודד עם איומים על חייו". עורך הדין דרש מעציוני לפרסם לאלתר הבהרה והתנצלות ולפצותו ב-25,000 שקל, ובסיום מכתבו ציין כי זעאתרה "אינו שש אלי קרב והוא תקווה כי תשכיל להכות על חטא במהרה כדי לתקן, ככל שאפשר לתקן, את העוולה הנוראית שביצעת כלפיו ואת עלילת השווא שהעללת עליו לטובת צרכיך הפוליטיים". עיציוני לא התייחס לבקשת עו"ד פ'אחורי ועקב כך זעאתרה הגיש את התביעה.