לרשימה המשותפת 13 חברי כנסת; ח"כ עודה: 'לא בכיס של אף אחד'

מספירת 100% הקלפיות בבחירות שנערכו אתמול (שלישי) עולה כי הרשימה המשותפת תהיה הסיעה השלישית בכנסת הקרובה. בסיעה יכהנו:איימן עודה, מטאנס שחאדה, אחמד טיבי, מנסור עבאס, עאידה תומא-סלימאן, ווליד טאהא, עופר כסיף, היבא יזבק, אוסאמה סעדי, יוסף ג'בארין, סעיד אלחרומי, ג'אבר עסאקלה וסאמי אבו שחאדה.

ח"כ איימן עודה, הבוקר, משוחח עם עיתונאים בפתח ביתו בחיפה (צילום מסך: חדשות 13)

 

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) בירך הבוקר על שיעור ההצבעה הגבוה בחברה הערבית. "שמע 'אבו-יאיר', להסתה יש מחיר", עקץ עודה את ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא חשף כי כבר שוחח עם יו"ר כחול לבן בני גנץ והצהיר כי אחת ממטרות מפלגתו היא הפלת ממשלת נתניהו אך הבהיר: "אנחנו לא בכיס של אף אחד".

עודה ציין כי ישוחח פעם נוספת עם גנץ בשעות הערב. "אנחנו צריכים לשמוע ממנו על הרבה דברים", אמר עודה. "אחרי עשור של הסתה מנתניהו, כולנו מושפעים מהדה-לגיטימציה". יצוין שייתכן ועודה יכהן בקדנציה הבאה כיו"ר האופוזיציה. "אני מכוון לתפקיד חסר תקדים שיעזור לחברה הערבית", טען עודה. "מי שמנהל אופוזיציה אמיתית זה אנחנו, לכן אנחנו מעוניינים לעמוד בראש האופוזיציה. זו במה מאוד חשובה, בה ניתן לדבר על חוק הלאום ועל הדברים שקורים בנגב. המשתנה העיקרי בבחירות הללו זה אחוז ההצבעה בקרב החברה הערבית. זה מה שעשה את השינוי, אחרת נתניהו היה זוכה".

מוקדם יותר, ח"כ עודה הודה בריאיון לחדשות 13 כי שוחח בתקופה האחרונה עם יו"ר כחול לבן: "האמת שהיו לנו הרבה שיחות ונפגשנו כמה פעמים. כבר אחרי הבחירות האחרונות פניתי אליו ואמרתי לו שהקמפיין שלו גזעני וביקשתי שישנה כיוון, והוא באמת עשה את זה". עוד ציין כי "אין ספק שגנץ יתקשר, אנחנו רוצים להחליף את השלטון. אבל כל הציבור הענק שנתן את התוצאה המדהימה הזאת לא יכול להיכנס לכיס של גנץ".