לראשונה: מהדורה מקוונת של העיתון הקומוניסטי בשפה הערבית 'אל אתיחאד'

לראשונה בסוף השבוע הושקה מהדורה מקוונת של העיתון הקומוניסטי בשפה הערבית "אל אתיחאד". "אל אתיחאד" הוא העיתון היחידי המתפרסם מדי יום בשפה הערבית במדינת ישראל. הוא הוקם ב-1944 על ידי פעיליה של הליגה לשחרור לאומי ומאז מתנוססת בעמודו הראשון הסיסמה "פועלי העולם התאחדו". עד 1965 העיתון הופיע מדי שבוע, מאז ועד 1983 פעמיים בשבוע, ומ-1983 ואילך מדי יום. מייסדי העיתון היו אמיל חביבי, ששימש עורך ראשי, פואד נאסר ואמיל תומא.

2019-02-03_195858

"אל אתיחאד" הוא העיתון הערבי הראשון שהחל לציין ימי זיכרון של מאורעות חשובים בתולדות המיעוט הלאומי הערביפלסטיני בישראל, כמו יום השנה לטבח כפר קאסם, יום האדמה ועוד. פרסם כתבות ותחקירים וסיקר בהרחבה את סוגיית הפליטים הפנימיים (ערביפלסטינים אזרחי ישראל שנעקרו מכפריהם), את סיפורי העקורים ואת ההיסטוריה של היישוב הערבי לפני 1948.

מאז הקמת המדינה נסגר העיתון פעמיים עלפי סעיף 19 לפקודת העיתונות, המאפשר לשר הפנים לסגור עיתון על סמך ידיעות המפורסמות בו ועלולות לסכן את שלום הציבור או לעורר בו בהלה. ב-1952 נסגר העיתון לתקופה של חודש, יחד עם העיתון הקומוניסטי בשפה העברית "קול העם", בשל תקיפת ממשלת מפא"י על עמדותיה הפרואימפריאליסטית ביחס למלחמת קוריאה. ב-1988 נסגר העיתון לשבוע, בעת שלטון הליכוד, בשל מאמרים שפרסם לקראת יום האדמה. יצוין שבמשך עשרות שנים נאסרה הפצתו של "אל אתיחאד" בשטחים הפלסטינים הכבושים.

המהדורה המקוונת של "אל אתיחאד":

http://www.alittihad44.com

"אל אתיחאד" בפייסבוק:

https://www.facebook.com/Ittihad