לראשונה זה שנים רבות: שביתת אזהרה בקבוצת 'ידיעות אחרונות'

עובדי קבוצת "ידיעות אחרונות", בהם מערכות "כלכליסט" ו"לאשה" פתחו אתמול (רביעי) שביתת פתע במחאה על צעדי ההנהלה. העובדים הזהירו כי בעתיד ייתכנו צעדים ארגוניים משמעותיים יותר. הם דורשים לקיים מו"מ מהיר שיסתיים בתוך שבועיים.

העובדים הכריזו על סכסוך עבודה על רקע כוונת ההנהלה לפטר עשרות עובדים. לפני כשבועיים התפוצצו המגעים בין הצדדים לאחר שההנהלה הבהירה כי אין בכוונה לקיים כעת מו"מ על הסכם קיבוצי, אלא רק על הפיטורים.

יו"ר ארגון העיתונאים של ההסתדרות, יאיר טרצ'יצקי, אמר באסיפת העובדים כי "יש בינינו מחלוקת כבדה שבה ההנהלה אומרת שאנחנו לא מוכנים כרגע לחתום על הסכם קיבוצי שישפר את תנאי העבודה. מבחינתנו זה הדבר הכי מהותי שצריך להילחם עליו, לצד יצירת תוכנית צמצומים טובה יותר. החלטנו לעשות משהו מידתי ואף גיליון לא ייתקע בגלל שאנחנו יושבים פה. אבל אנחנו מראים להנהלה שאנחנו לא מפחדים לשאת ולתת ממקום של כוח ולא מעמדה של נחיתות ולא מפחד".

טרצ'יצקי הדגיש כי אם ההנהלה לא תיכנס למו"מ "נצטרך להתחיל לעשות צעדים משמעותיים יותר. הפסקות העבודה יהיו שעה לפני שעיתונים יורדים לדפוס. יכול להיות שנצטרך לנקוט כמה צעדים קיצוניים יותר".

4

דסק החדשות הנטוש של העיתונים "ידיעות אחרונות" ו"כלכליסט" בעת האסיפה שנערכה אתמול (צילום: ארגון העיתונאים)

 

לאחרונה פנו נציגי העובדים לבית הדין האזורי לעבודה בבקשה להקפיא כל שינוי מבני באתר xnet, עד שתיערך היוועצות עם נציגות העובדים. בנוסף, הוועד ביקש לקבל את כל הנתונים הרלוונטיים הנחוצים לצורך גיבוש עמדה ביחס לשינויים שמקדמת הנהלת "ידיעות אחרונות", ביניהם פיטורים עליהם כבר דובר במסגרת המשא-ומתן שמנהלת ההנהלה עם הוועד בחודשים האחרונים.

מזה מספר חודשים מנהל ארגון העיתונאים ביחד עם ועד העובדים ב"ידיעות אחרונות" משא ומתן מול ההנהלה לאור כוונתה לפטר עשרות עובדים. מהלך זה התעכב עד כה בשל התערבות וועד העובדים והארגון.