לראשונה זה שנים רבות: רבבות מפגינים ברחבי אלג'יריה נגד הנשיא ולמען צדק

לראשונה זה שנים רבות: רבבות הפגינו בסוף השבוע ברחבי אלג'יריה נגד הנשיא המכהן ולמען צדק חברתי. כך מסר הבוקר (ראשון) העיתון "אלווטאן", הרואה אור בעיר אלג'יר. ההפגנות פרצו לאחר שנשיא אלג'יריה, עבד אלעזיז בוטפליקה, הודיע כי מתכנן להתמודד בבחירות לנשיאות שיערכו באפריל. בוטפליקה, בן 81, יהיה מועמד מפלגת השלטון החזית לשחרור אלג'יריה והוא צפוי לזכות בכהונה חמישית למרות גילו המתקדם והעובדה שהוא נותר מרותק לכיסא גלגלים וממעט להופיע בציבור מאז שלקה בשבץ ב-2013.

2019-02-24_193618

אלפי מפגינים, אתמול, ברחובות העיר קונסטנטין שבאלג'יריה (צילום: אל ווטאן)

בריאותו הרופפת של בוטפליקה הובילה לחודשים של חוסר ודאות לגבי התמודדו לכהונה נוספת לתפקיד הנשיא, שבו הוא מחזיק מאז 1999. בחירתו מחדש תדחה את מאבק הירושה בין האליטה הפוליטית, הצבאית והעסקים, שצפויה להיות סוערת, ותוביל ליציבות לטווח הקצר. מפלגות שמאל, איגודי עובדים ותנועות חברתית כבר הביעו התנגדות לבחירתו מחדש של בוטפליקה, ואף קראו להחרים את הרשימות.

בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה הצפון אפריקנית דווח כי הוא רוצה לשנות את החוקה אם ייבחר מחדש. לא פורט איזה שינוי הוא ירצה לעשות, אך גורם המעורה בנושא אמר כי הוא צפוי להציע את יצירתו של תפקיד סגן הנשיא שיעזור לו לשלוט על המדינה הגדולה והעשירה במשאבים. בין המועמדים, לפי התקשורת המקומית, הם הדיפלומט הוותיק לחדר ברהמי וראש הממשלה אחמד אויחיא.