לראשונה: הסכמים קיבוציים במכון דוידסון ברחובות ובמפעל רול פרופיל בכרמיאל

לראשונה, נחתמו השבוע הסכמים קיבוציים במכון דוידסון ברחובות ובמפעל רול פרופילים בכרמיאל. במסגרת ההסכם במכון דוידסון, שיחול על כ-200 העובדים – ובהם מדריכים ואנשי צוות – תינתן העלאת שכר שנתית של 3%. התוספת הראשונה תינתן כבר בחודש אפריל הקרוב. כמו כן, ההסכם מעגן את זכויות עובדי המכון ומשפר את הביטחון התעסוקתי שלהם, תוך שמירה על הערכים, על התרבות הארגונית ועל משאבי המכון.

מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, הוקם בשנת 1999 והוא ממוקם ברחובות. הוא עוסק בטיפוח החינוך המדעי בארץ ופועל להנגשת המדע ולקידומו בציבור הרחב – ילדים, בני נוער או מבוגרים. בין היתר עוסקים עובדיו של המכון בשיפור החינוך המתמטי והמדעי, בהרחבת השימוש בטכנולוגיות מתקדמות למטרות חינוכיות ובעשייה יומיומית בחזית המחקר. כמו כן, המקום מפעיל סדנאות ופעילויות חקר לילדים, תוכניות למצטיינים, תוכניות בסביבה הדיגיטלית ואפילו תוכניות בינלאומית כמו מחנה המדע הבינלאומי לנוער.

כאמור, הסתדרות, הנהלת "רול פרופיל" והעובדים חתמו על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. החברה, שמתמחה בייצור תריסים וממוקמת בכרמיאל, מונה כ-60 עובדים, אולם לאור כוונת ההתרחבות שלה והוספת קווי ייצור, ההערכה היא שייקלטו עוד כ-50 עובדים בעתיד.

עובדי רול פרופיל התאגדו בהסתדרות לפני כשנה וחצי ומאז נוהל משא ומתן להסכם קיבוצי ראשון בחברה. במסגרת ההסכם הקיבוצי המיוחד שנחתם עוגנו מספר זכויות כלכליות וארגוניות ובהן: קביעת שכר מינימום שיהיה 5% יותר מהקבוע במשק (לעובדים שמועסקים מעל שלוש שנים), תוספות שכר, הגדלת השתתפות המעסיק בשיעור ההפרשה לקרן ההשתלמות, תשלום מיוחד לעבודה בערבי חג, הסדרת נושא ארוחות בעבודה והגדרת חופשות מיוחדות. כמו כן, בתקופת חול המועד פסח וסוכות תשלום החופשה יתחלק בין העובד למעסיק בצורה שווה.