לקראת השביתה של הסגל הזוטר אונ' בן גוריון מכינה רשימות שחורות

לקראת השביתה של הסגל הזוטר שתיערך מחר (שלישי) בין השעות 12:00 עד 14:00 באוניברסיטאות, הנהלת אונ' בן גוריון הכינה רשימות שחורות של שובתים. כמו כן הרקטור פרופ' צבי הכהן (לשעבר יו"ר ארגון הסגל הבכיר) הפיץ הודעה בקרב מרצי הסגל הזוטר לפיה "להשבתת הלימודים ע"י ארגון הסגל הזוטר, המתוכננת ביום ג', אין צורך של ממש. מועבר אליכם מידע מגמתי ומסולף בעניין המשא ומתן המתנהל עם נציגי אירגוני הסגלים. אין שום סיבה להפסקת הלימודים ולפגיעה בסטודנטים. האוניברסיטה מודיעה, כי בנסיבות אלו לא ישולם שכר לשובתים, ולא תתאפשר השלמת קורסים".

2018-03-19_210742

במקביל, סמנכ"ל משאבי אנוש באוניברסיטה, ישי שמעון, הפיץ הודעה לראשי המחלקות בנוגע לשביתה של הסגל הזוטר. בהודעה נאמר "האוניברסיטה החליטה, והיא מודיעה מראש, כי לא ישולם שכר לשובתים ולא תתאפשר השלמת קורסים. הפקנו דו"ח הכולל את כל השיעורים האמורים להתקיים בשעות הללו. בהקדם נעביר אליכם את הדו"ח". ועוד מבקש שמעון מהסגל "דיווח על חברי סגל שלא לימדו".  הסיבה: "אנא עדכנו את המחלקות בהנחיות הללו, בכדי שלא ייווצרו אי הבנות וכדי שנוכל לבצע ניכויי שכר במידת הצורך בצורה המדויקת ביותר".

חברי הסגל הזוטר בטכניון, במכון ויצמן, באוניברסיטה העברית ואוניברסיטאות בר אילן, בן גוריון וחיפה ישבתו מחר שביתת אזהרה בת שעתיים. מאז הקיץ האחרון מנהלים ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות משא ומתן מול ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) במטרה להגיע להסכם קיבוצי חדש, שיבטיח שיפורים בביטחון התעסוקתי, בשכר ועוד. לאחר שבחודשיים האחרונים התקיימה הידברות אינטנסיבית ומורכבת במיוחד, התברר בשבוע האחרון כי המשא ומתן נקלע למבוי סתום.

לפיכך, מטה המאבק של הסגל הזוטר הזמין, בכל האוניברסיטאות, לקיים אספות הסברה בקמפוסים השונים ובמהלכן חברי הארגונים ישבתו. "באסיפה נעדכן על ההתפתחויות במשא ומתן ונדון בהמשך צעדינו", נמסרבשעות האסיפה לא יתקיימו הרצאות, תרגולים, הדרכות וכל פעולה אקדמית. בין מרצי הסגל הזוטר יש הדורשים לפתוח במאבק חריף ועד לשביתה ללא הגבלת זמן.

על פי פעילי מטה המאבק "נציגי ור"ה הקשיחו את עמדותיהם והעלו דרישות חדשות, המרוקנות מתוכן את הצעותיהם הקודמות. הבהרנו לנציגי ור"ה כי אנו מעוניינים בהמשך ההדברות, אולם אין טעם להמשיך ולדוש בהצעות שהוגשו לנו עד כה. הצעות אלו הן בגדר ניסיון של ור"ה לגרום לנו לוותר ולהסכין עם המשך העסקה במתכונת של עובדים ארעיים, 'סותמי חורים' ולא נסכים לכך".

עוד נמסר כי "במסגרת הדיון בביטחון התעסוקתי, עסקנו בנושאים המרכזיים הבאים: מינוי מתמשך – במקום מינוי מחדש בכל סמסטר; התראה על פיטורין במועד המאפשר הסתגלות ומציאת חלופה וסיום העסקה בהליך שקוף והוגן. האחריות העליונה למערכת ההשכלה הגבוהה רובצת לפתחו של שר החינוך, נפתלי בנט. השר מעודד לכאורה מצוינות, אך מילותיו מתגלות כריקות כאשר הוא מאפשר פגיעה בסגל ההוראה העיקרי באקדמיה הישראלית. על כן, אנו דורשים מן השר להתערב מיד במשבר ולהביא לפתרון בסוגיה כה מתבקשת ובסיסית".