לקראת השביתה: עובדי המעבדות בבתי החולים הציבוריים מפגינים מדי יום

לקראת השביתה, עובדי המעבדות בבתי החולים הציבוריים מקיימים אסיפות הסברה ומפגינים בפתח בתי החולים הציבוריים. הבוקר (חמישי) עובדי מעבדות בית החולים מחו על תנאי העסקתם ונגד הפרטת המעבדות ברחבת המרכז הרפואי כרמל בחיפה. אסתר אדמון, יושבת ראש הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות אמרה: "לצערי, אנו מתקדמים לשביתה ללא הגבלת זמן של המעבדות בישראל, ונדמה שאין גבול לזחיחות מצד הממשלה, שעדיין לא מפנימה שאנחנו הולכים עד הסוף"

עובדי מעבדות בית החולים מחו על תנאי העסקתם ונגד הפרטת המעבדות ברחבת המרכז הרפואי כרמל בחיפה (צילום: הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות)

אדמון אמרה לעובדים באספת המחאה: "נפגשנו אמש עם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי. אני אמנם שמחה להגיד שהיה קשוב, תומך והבטיח נחרצות לפעול לפתרון המשבר, אבל עם אמפתיה אי אפשר ללכת למכולת ולתקן את ההזנחה מרובת השנים. אני מקווה שהוא אכן יעמוד בהבטחותיו ויפעל לפתרון המשבר המתמשך במעבדות. כרגע, הכדור נמצא במגרש של משרד האוצר. יש לנו פגישה עם האוצר ביום ראשון, אבל אנחנו למודי אכזבות, ולכן במקביל מנחים את העובדים להיערך לשביתה".

נציג עובדי המעבדות במרכז הרפואי כרמל, חאדר באדר, אמר: "אנחנו במאבק צודק. אי אפשר לנהל מערכת בריאות תקינה, ולתת למעבדות הציבוריות לקרוס. הגיע הזמן שהממשלה תתעורר ותנהל עמנו מו"מ רציני. אם המדינה הייתה משקיעה רק עשירית מהסכום שהיא משקיעה כעת במעבדות הפרטיות, היינו יכולים להציל את המעבדות הציבוריות. אני קורא לממשלה: עוד לא מאוחר לתקן טעויות, ולעשות את זה."

יצוין שהסתדרות עובדי המעבדות הכריזה ביום ראשון על שביתה בכלל המעבדות הרפואיות הרפואיות בישראל החל מעוד שבועיים – ה-30 באוגוסט. לדברי ההסתדרות, השביתה הוכרזה עקב פיצוץ במשא ומתן שהתקיים עם משרד האוצר על פתרון מצוקת כח האדם במעבדות, שהוחרפה עקב הקורונה, ושיפור תנאי העובדים. "לצערנו, משרדי הממשלה מזלזלים בנו וגוררים רגליים. לאף אחד בממשלת ישראל לא בוער להסדיר את פעילות המעבדות הציבוריות ואת תנאי העסקתנו. במצב זה, אין לנו ברירה, אלא לצאת לשביתה כללית", אמרה אדמון השבוע אדמון באסיפת מחאה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.