לקראת הקמת הנמלים המופרטים: ההסתדרות הכריזה סכסוכי עבודה בנמלי אשדוד וחיפה

ההסתדרות הכריזה הבוקר (שלישי) על סכסוך עבודה בנמלי אשדוד וחיפה. משמעות הדבר שכבר בעוד 14 יום יוכל ארגון העובדים להודיע על שביתה מלאה או חלקית בעבודה ברציפים, וזאת שבועיים בלבד לפני תקופת החגים. מההסתדרות נמסר כי היו"ר, אבי ניסנקורן "התריע בפני משרד האוצר על כוונתו, וזאת לנוכח העיכוב ביישום הסכם המסגרת בנמלים, שאמור היה להיכנס לתוקף כבר בחודש יולי".

2016-08-23_185922

נמל חיפה (צילום: המשרד להגנת הסביבה)

העילה כאמור אשר ניצבת בלב הסכסוכים שהוכרזו היום, נעוצה בסירוב הנמלים לחתום על הסכם המסגרת בנוסח מותאם להסכם שגובש בין יו"ר ההסתדרות לבין משרד האוצר. יודגש כי על אף שנוהל משא ומתן בין הצדדים והיו הסכמות בנושא, נציגויות העובדים, הן בנמל אשדוד והן בנמל חיפה, קיבלו הודעה מהנהלות הנמלים כי אין בכוונתן לחתום על ההסכם.

ניסנקורן מסר כי: "הסכם המסגרת מוביל לצמצום פערים והנוסח אשר גובש בנמלים מוביל לצמצום פערים בין דור ב' לדור א'. לא אסכים לעיכוב הסכם המסגרת בנמלים, כמו בכל מקום אחר בו מורכב ההסכם. מזה תקופה ארוכה, ובהתאם למדיניות שאני מוביל, עובדי הנמלים נוהגים באחריות ובאיפוק אך לא אתן לפגוע בזכויותיהם. כמו כן, יש להמשיך להבטיח את ביטחונם התעסקותי של עובדי הנמלים". עוד נמסר מההסתדרות: "ההסתדרות והאוצר הגיעו להסכמות בכל הנושאים שהיו במחלוקת, אך גורמים שונים ממשיכים לעכב את יישום ההסכם ולפעול באופן כוחני וחד צדדי. התנהלות בעייתית זו, המעידה על היעדר תום לב, אינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים וסוללת את הדרך למשבר עמוקכולי תקווה כי הנהלות הנמלים יתעשתו בהקדם". מדובר על הסכמים קיבוציים בעקבות הקמת נמלים פרטיים שליד הנמלים שבבעלות המדינה. יצוין שסכסוך העבודה אינו כולל את נמל אילת, שהופרט לפני מספר שנים ללא התנגדותה ממשית של ההסתדרות.