לקראת הסכם בדואר; ההסתדרות לא מתנגדת להפרטה

לאחר שבועות של מחאות וצעדים ארגוניים מסתמן הסכם בדואר ישראל. נציגי האוצר וההסתדרות ניהלו אמש משא ומתן מרתוני שהסתיים הבוקר (שני) לקראת השעה 05:00 בבוקר במסגרתו הושגו הסכמות סביב רוב נושאי המחלוקת הנוגעים לתוכנית ההבראה בדואר ובראשם עתידם של 1,500 העובדים הוותיקים שטרם קיבלו קביעות. צוות המשא ומתן כלל את יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנהל רשות החברות אורי יוגב, הממונה על התקציבים באוצר אמיר לוי, מנכ"ל חברת הדואר חיים אלמוזנינו וההנהלה, יו"ר ועד העובדים, שמעון פרג'ון ואייל גבאי המשקיף מטעם בעלי האג"ח כפי שמונה על ידי בתי המשפט.

2014-09-22_214111

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על רקע שלטי המחאה של עובדי הדואר (צילום: ההסתרות)

עדיין לא נחתם הסכם סופי אך אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, הסכם כזה צפוי להיחתם בזמן הקרוב. האוצר וההסתדרות כבר הגיעו להסכמות משמעותיות במשא ומתן בנוגע לקיצוץ של 1,200 תקנים בחברה מתוך 6,200 ומעבר של סניפי הדואר לעבודה עד שמונה בערב ארבעה ימים בשבוע. נושא מרכזי נוסף הנמצא על סדר היום הוא דרישת המדינה להפריט את הדואר. ההסתדרות, כדרכה, אינה מתנגדת להפרטה.

על פי המסתמן, יאושרר הסיכום הקודם בין האוצר וההסתדרות לפיו 1,200 עובדים יפוטרו ותקניהם יבוטלו, כאשר החידוש הוא שמחצית מהם יהיו עובדים קבועים ומחצית ארעיים. כמו כן, על פי מקורות המעורים בשיחות נראה כי 300 עובדים ארעיים נוספים יוגדרו ככאלו שאמנם יקבלו קביעות אך עם סייג שניתן לנייד אותם לתפקיד חדש שאליו אם הם מסרבים או לא מתאימים ניתן גם יהיה לפטר אותם. כך לדוגמה ניתן יהיה להפוך תקן של דוור לתקן של אשנבאי והדוור יצטרך להסכים ולהתאים לתפקיד החדש על מנת שיישאר בחברה.