לקראת המיזוג עם בזק: ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בבזק בינלאומי

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בבזק בינלאומי, כך הודיע בסוף השבוע איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק. הסכסוך, שיחול על כ-1,700 עובדים, הוכרז על רקע הכוונה לבצע שינויים ארגוניים ומבניים בבזק בינלאומי, הכוללים מיזוג ואיחוד פעילויות עם חברת האם בזק או עם חברות הבנות האחרות שלה. לשינויים אלה יהיו השלכות קריטיות על תנאי העבודה בבזק בינלאומי, על זכויות העובדים, מעמדם, ביטחונם התעסוקתי ועל כוחם הארגוני.

2018-06-02_172253

נציגות העובדים מוחה על הצעד, אשר מתוכנן באופן חדצדדי ודורשת לנהל מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי שיסדיר את זכויות עובדי בזק בינלאומי בעקבות השינויים הארגוניים והמבניים הצפויים ויכלול גם רשת ביטחון.

 יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, מסר: "אני קורא להנהלות בזק ובזק בינלאומי לנהוג בהוגנות וביושרה כלפי עובדיהן המסורים. אני מזכיר כי ישנם הסכמים חתומים בין הצדדים אשר יש לכבדם. ההסתדרות לא תיתן לכל מהלך שיכלול מיזוג או שינוי אחר להוות תמריץ לפגיעה בעובדים".

יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמןלביא, הוסיפה: "אנו מצפים שכל תכנית הנשקלת ונוגעת לחברה תוצג מבעוד מועד בפני נציגות העובדים ותיעשה בשיתוף פעולה מלא עם הוועד וההסתדרות. לא נאפשר מצב שבו מיזוג החברות יביא לריקון החברה מתוכן ומעובדיה תוך פגיעה ברורה בזכויותיהם".