לקראת הכרזה על סכסוך עבודה בתנועת הצופים; התארגנות ב'נטו מלינדה'

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון ברדוד התריע היום (שני) בפני מזכ"ל תנועת הצופים קלי כהן, כי אם הנהלת התנועה לא תחדול מגרירת הרגליים בה היא נוקטת במהלך המו"מ בין הצדדים, תכריז ההסתדרות סכסוך עבודה בקרב מאות עובדיה שהתאגדו בהסתדרות בנובמבר האחרון.

2018-05-21_200543

הצופים, מתנועות הנוער הגדולות בישראל, פועלת באמצעות למעלה מ-220 שבטים ברחבי הארץ, ומתחנכים בה קרוב למאה אלף ילדים ונוער. בהתאגדות חברים מאות עובדים שכירים המשמשים בתפקידי מרכזי שבטים, מדריכי שכבות בוגרות, צוותי הנהגות וכן עובדי מטה.

למרות רצונה וניסיונותיה של נציגות העובדים לקדם במהרה את המו"מ לכריתת הסכם קיבוצי אשר יסדיר את תנאי העסקת העובדים, הנהלת הצופים בוחרת לגרור רגליים במהלך הדיונים ולהובילם למבוי סתום. "לא מקובל עלי שאינכם מוצאים זמן לקיום פגישות תכופות לסיום המו"מ", כתב ברדוד לכהן והוסיף: "טרם סוכמו נושאים כלכליים מרכזיים ואתם ’מושכים זמן’ ומתבצרים בעמדותיכם".

במכתבו, מתריע ברדוד כי אם לא ייפתרו הסוגיות שבמחלוקת ותחול התקדמות ניכרת במו"מ עד ל-31 במאי, תיאלץ ההסתדרות "להכריז על סכסוך עבודה ולפעול בצעדים ארגונים לרבות שיבוש פעילות מפעלי הקיץ".

יצוין שכ-1,200 עובדי חברת נטו מלינדה מקבוצת נטו אחזקות השלימו את מהלך התאגדותם בהסתדרות, לאחר שלמעלה משליש מהם, כנדרש בחוק, חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון. יצוין כי מהלך ההתארגנות הושלם למרות התנגדות עזה וקיצונית מצד ההנהלה אשר עומדת לכאורה בניגוד לדין, ובשל כך ההתאגדות מלווה על ידי בית הדין לעבודה.

עובדי חברת נטו מלינדה, הממוקמת בקריית מלאכי, עוסקים בייבוא, שחיטה והפצת בשר לרשתות השיווק השונות ברחבי הארץ. בעלי החברה הם בני משפחת עזרא. ההתאגדות קרמה עור וגידים לאור רצונם של העובדים לשפר את תנאי העסקתם ולחזק את ביטחונם התעסוקתי.

במכתב ששלח היום מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים עמיחי סטינגר להנהלת קבוצת נטו, קרא לו סטינגר להכיר ברצונם של העובדים ולתאם בהקדם האפשרי פגישת היכרות עם נציגות העובדים, וזאת לקראת פתיחה במו"מ לכריתת הסכם קיבוצי אשר יסדיר את תנאי ההעסקה בחברה.