לקראת הדיון בבג"ץ: אלפים הפגינו נגד משלוחי חיים של בקר לשחיטה בישראל

יותר מ-2,000 מפגינים השתתפו אמש (מוצ"ש) בצעדת מחאה ועצרת, שנערכה ברחבת הסינמטק בתלאביב, בקריאה לאסור על "המשלוחים החיים" של עגלים וטלאים מאוסטרליה ומאירופה לשטיחה בישראל. המחאה נערכה לקראת דיון בעתירה לבג"ץ בנושא, ביום רביעי הקרוב. המפגינים צעדו לאורך שדרות רוטשילד בתלאביב וקראו סיסמאות ביניהן: "הכל הים מדמם – משרד החקלאות אשם" ו"משלוחים חיים הם משלוחי מוות". באירוע שנערך עלידי עמותות אנונימוס לזכויות בעליחיים ותנו לחיות לחיות.

2017-01-29_193604

ח"כ דב חנין יחד המפגינים, אמש, בקרבת כיכר הסינמטק (צילום: זו הדרך)

העיתונאית אורלי וילנאי הנחתה את עצרת המחאה בכיכר הסינמטק, שבה השתתפו ד"ר חגי אלמגור, לשעבר הממונה על חוק צער בעליחיים במשרד החקלאות, פעילים וחברי הכנסת. "משלוחי העינויים בדרך למוות הם פסולים מוסרית ומנוגדים לחוק צער בעלי חיים. חייבים להפסיקם מייד ואסור לאפשר לממשלה להמשיך את גרירת הרגליים בעניין", אמר ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) בעצרת. לדברי שחר זילברמן: "אנחנו רואים את המשאיות שמובילות עגלים בכבישים, ורוב האנשים מצטמררים לרגע ומפנים את המבט הצדה. הם לא רואים את העגל עם הקרן השבורה והפנים שהתמלאו בדם, את הטלה שרגלו נתקעה בין סורגי המשאית ונשברה, את העגל שהתעוור בגלל אדי האמוניה מההפרשות שהצטברו באוניה. היום התכנסו כאן יותר מאלף אנשים שרואים אותם, כדי להשמיע את קולם של קורבנות המשלוחים החיים".

מנכ"לית תנו לחיות, יעל ארקין, הוסיפה: "אנחנו מונעים מכוחה של חמלה, מכוחו של צדק ומוסר. אנחנו מונעים מאהבת החיים. את הכוחות האלה אפילו תעשייה חזקה ועשירה לא יכולה להביס. כי בזמן שהם משתיקים את קולות הכאב של בעלי החיים הכלואים בבטן האוניות, אנחנו צועקים במקומם בקול שאי אפשר להשתיק. ואנחנו לא ניתן לאף אחד להשתיק. לא ללחצים, לא לאיומים, לא לכסף ולא ללוביסטים".