לקראת גירוש: הפגינו מול כלא גבעון בעקבות מעצר מהגרת עבודה ובנה הישראלי

בעקבות מעצרם של ילד בן שמונה שנולד בישראל, ואמו, אזרחית ניגריה; הפגינו אמש (חמישי) מחוץ לכלא גבעון עשרות הורים וילדים מבית הספר שבו לומד פייבור בלסינג. במתקן הוא עצור יחד עם אמו קריסטינה. המפגינים דרשו לשחררם.

ח"כ עופר כסיף (ראשון מימין) בהפגנה שנערכה אמש מול כלא גבעון (צילום: זו הדרך)

חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת), שהשתתף בהפגנה והלוקח חלק פעיל נגד גירוש הילדים והוריהם, מסר "לא הוא לא מקום לילד בן 8, וגירוש ילד שנולד וגדל פה הוא פשע וכתם שלא יימחה. אני קורא לדרעי ולמוריוסף לחזור בהם מיד ממדיניות הגירוש, שהיא קודם כל מרושעת אבל בו בעת גם שרירותית וחסרת כל הגיון, במיוחד בעת בה הממשלה לא רשאית לשנות מדיניות בצורה כה דרסטית".

האם ובנה הגיעו אתמול בבוקר למשרדי רשות ההגירה בבית דגן כדי לקבל החלטה בעניינם ושם נעצרו. לדברי עורכת הדין של המשפחה, טל סהר, ברשות דרשו מבלסינג להגיע עם בנה למשרדים מבלי לספק הסבר לכך. לפני שלושה שבועות נעצרו השניים לראשונה למשך שישה ימים, ושוחררו בערבות של 30 אלף שקל.

בלסינג שוהה בישראל מאז 2008 ונכנסה למדינה באשרת תייר. בקשת המקלט שלה נדחתה ב-2010, ובינואר 2015 נדחתה הבקשה שהגישה כדי לקבל מעמד מטעמים הומניטרייםרפואיים. אבי בנה, גם הוא אזרח ניגריה, חי כיום בדובאי.

מארגון האמהות הנאבקות בגירוש (UCI) נמסר כי "אנחנו לא יכולים לדמיין מה עובר על ילד שחווה מעצר וכליאה פעם אחת, על אחת כמה וכמה לעבור את הטראומה הזאת פעמיים. חייבים לשחרר את פייבור מיד. מאז ששוחררו בערבות, אחרי חמישה לילות שבילו בכלא, נמצאים פייבור ואמו תחת לחצים גדולים ומתמשכים מטעם רשות ההגירה. הבוקר, כשהגיעו יחד לבית דגן כי כך דרשה מנהלת הלשכה, החל שוב תהליך מעצר של השניים בטענה האבסורדית לחוסר שיתוף פעולה, וזאת מכיוון שהאם דבקה בזכותה החוקית להמשיך לערער על החלטת הגירוש".