לציון ה-1 במאי: הטורניר 'כדורגל ללא גבולות' בהשתתפות פליטים יתקיים בירושלים

ביום שישי הקרוב, 5 במאי ולציון יום הסולידריות הבינלאומי של העובדים ייערך בירושלים הטורניר "כדורגל ללא גבולות". זאת, בהובלת "היציע האדום" ובשיתוף פליטים מחולות והפועל קטמון ירושלים. מארגני האירוע מסרו "אנו מאמינים כי בכוחו של הכדורגל לגבור על קשיי השפה והשוני התרבותי, בעזרתו נוכל להכיר ולשמוע את סיפורם של מבקשי המקלט שיציאת מצרים היא לא רק הגדה רחוקה עבורם. ובעיקר נוכל לתת לפליטים יום אחד של הנאה וחופש מתחושת הריקנות הנוראית שבמדבר השומם".
בלב מדבר, כשני קילומטרים מגבול מצרים, שוכן מתקן חולות, הרחק מעיני הציבור והתקשורת. במתקן מוחזקים אלפי מבקשי מקלט אריתראים וסודנים. גברים מגיל 18 ועד 60. לאחר שברחו מזוועות במדינות המוצא שלהם, ועברו תלאות בדרכם למציאת מקלט, קבעו מקבלי ההחלטות במדינה, שישראל לא תהיה היעד הסופי של מסעם. אמנם המדינה לא יכולה לגרש פליטים שברחו מאריתריאה ומסודן אך היא יכולה ועושה ככל שביכולתה על מנת להקשות ולמרר את חייהם בארץ מתוך מטרה שיעזבו "מרצונם החופשי".

2017-05-02_154456

12 חודשים הם נדרשים לשהות במתקן הרחוק, הם יכולים לצאת בבוקר ולחזור בערב אך אסור להם לעבוד וכמעט כל פעילות שעלולה להסב להם הנאה אסורה. חלקם מנסים להעביר את הזמן בשינה, אחרים קוראים ספרים ומשחקים קלפים עם חברים. יש גם שיוצאים להליכה במדבר. כשהשמש מאפשרת מתקבצים חלק מהפליטים באגפים ומשחקים כדורגל.
נמסר כי הטורניר פתוח לכולם, ההרשמה למשחקי הכדורגל פתוחה ל-4 קבוצות אך ההשתתפות בשאר הפעילויות חופשית ואינה דורשת הרשמה. "בואו להכיר את הסיפורים של מבקשי המקלט בעדות אישית ומרגשת מהאנשים שחוו אותה, ללא פילטרים וללא פרשנות. בואו לשחק, ליהנות, לשמוע, לשאול שאלות, לגבש דעה עצמאית ולהבין את מצבם של מבקשי המקלט בישראל ממקור ראשון". האירוע יתקיים החל מהשעה 12:00 במגרש כדורגל מבט בקטמון. בשעה 13:30 תיערך ארוחת צהריים וכעבור חצי שעה הפליטים יספרו את סיפוריהם האישיים מהמסע ומהשהות בחולות. בשעה 15:00 צעדה לאצטדיון טדי כדי לצפות במשחק נגד מכבי אחי נצרת.

לאירוע בפייסבוק ולהרשמה:
https://www.facebook.com/events/285845231856133