למרות מחאת התושבים: אושרה התוכנית לבניית מכללות צה"ל בעין כרם

למרות מחאות התושבים וארגוני הסביבה: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בירושלים אישרה הבוקר (ראשון) את התוכנית להקמת מתקן מכללות צה"ל בעיר. המכללות ייבנו על שטח פתוח בין השכונות קריית מנחם ועין כרם. בדיון בשבוע שעבר נחשף כי הבסיס החדש יכלול לא רק את מכללות צה"ל אלא גם בונקר תתקרקעי שישמש מוצב פיקוד בעת חירום וישתרע על פני 20 אלף מ"ר. לטענת המתנגדים, תכנון הבונקר הוסתר מהם.

2019-02-17_203021

התוכנית הוגשה על ידי הרשות לפיתוח ירושלים, ומשתרעת על פני שטח של 39 דונם בפאתי הצפוניים של שכונת קריית מנחם. בעבר תוכנן להעביר את המכללות לאזור הר הצופים, אך הממשל האמריקאי בימי הנשיא ברק אובמה הביע התנגדות לתוכנית שמעבר לקו הירוק והיא נזנחה.

הוועדה אישרה את התוכנית לאחר שבאוקטובר הגיש ועד שכונת עין כרם עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד הוועדה המקומית והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, הרשות לפיתוח ירושלים, עיריית ירושלים ומשרד הביטחון. "התוכנית אינה בשלה להפקדה ומהווה פגיעה באינטרסים של תושבי העיר", נכתב בעתירה. "התוכנית מתיימרת להציב מחנה צבאי בלב שכונת עין כרם, אחד מהשטחים הערכיים ביותר בירושלים מבחינה נופית, תרבותית, תיירותית ודתית. הוועדה המחוזית כשלה בשיקולים זרים כדי להשביע את רצון משרד הביטחון, וסימנה את התוכנית כ'חייבת לעבור', יהיה אשר יהיה".

עוד על המאבק בעין כרם:

https://www.facebook.com/pg/SaveEinKarem/posts