ללא תקדים: הנהלת ערוץ 13 אסר על העיתונאים לסקר את משפט נתניהו

מאבק העובדים הנחוש של חברת חדשות 13 בקיצוצים הדרמטיים המתוכננים הוביל להחלטה חסרת תקדים של ההנהלה: שידור משפט ראש הממשלה נתניהו ביום ראשון הקרוב ייעשה ללא השתתפות של עיתונאי חברת החדשות של הערוץ. מנכ"ל רשת 13, אבי בן טל, מנסה כעת לגייס כלי תקשורת אחרים שישדרו עבור עיתונאי רשת את משפט נתניהו, אך בשלב זה טרם קיבל אישור לשיתוף פעולה בזוי זה.

הכתב הכלכלי מתן חדורוב במהלך אסיפת עובדי חדשות 13 שנערכה השבוע (צילום: ארגון העיתונאים)

ארגון העיתונאים פרסם אמש (חמישי) הודעה שבה קרא לכל העיתונאים לא לשתף פעולה עם רשת ובכך לתת יד לחיסול חדשות 13. "הנהלת רשת פועלת בצורה ביריונית ודורסנית במטרה להחליש את העובדים ולשבור את השביתה, ובין היתר היא מתכננת להביא עיתונאים מכלי תקשורת אחרים כדי למלא את מקומם של עיתונאי חברת החדשות, בין היתר לצורך סיקור משפט נתניהו. פגיעה בעיתונאי חברת החדשות היא פגיעה בכל אחד מאיתנו, העיתונאים בישראל, בין אם חברים בארגון ובין אם לא. זה הזמן לגילוי סולידריות: אנו קוראים לכולם לא לשתף פעולה עם הניסיונות של רשת 13 – לא להגיע להתארח בתוכניות האקטואליה שלה, לסרב להגיש פינות או לסייע עם כל תוכן מכל סוג שהוא, וזאת עד שהנהלת רשת תחזור בה מהכוונה לפגוע בחברת החדשות ותגיע להסכם מול הוועד והארגון. היום זה עובדי חברת חדשות 13- מחר זה אתם".

יצוין שעיתונאי חדשות 13 הפגינו השבוע בקומת ההנהלה של משרדי רשת וקראו: "לא לחיסול חברת חדשות 13". זאת, לאחר שנאמר להם כי יש כוונה לפטר שליש מהם, וכן להפסיק לרכוש מהם שירותים מלבד המחויבות החוקית של שידור המהדורה המרכזית ומבזקים. כמו כן, עובדי החדשות בערוץ 13 שבתו ביום רביעי בין 15:00 ל-16:00 בתגובה לגל הפיטורים המתוכנן על ידי ההנהלה.