ללא חתימה על ההסכם העובדים הסוציאליים ישובו לשביתה; עיצומים של עובדי המעבדות

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, אמרה היום (שני) בדיון מעקב בכנסת שעסק במשבר הרווחה והעבודה הסוציאלית, כי הסכם עדיין לא נחתם מול האוצר. "הוא חייב להיות חתום עד מחר. אני מעדיפה לא להחזיר את העובדים והעובדות לרחובות לשביתה".

עובדים סוציאליים מפגינים בתלאביב ב-7 ביולי האחרון, ביום פתיחת השביתה (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

יצוין שחרמוני, אמרה היום בדיון הוועדה לביקורת המדינה כי הפניות לשירותי הרווחה צפויות לעלות דרמטית. "עם הימשכות הקורונה, הצפי שלנו שככל שהאבטלה גדלה, קיימת אובדנות, יש עומסים בבתי חולים וכדומה, תהיה עלייה של מעל 100% בפניות. כרגע אנו עומדים בעלייה של 70% בפניות".

בתוך כך, מאבק עובדי המעבדות הרפואיות עולה מדרגה: במשך כחצי שנה מתלוננים העובדים כי הם קורסים לנוכח מחסור חמור בכוח אדם ועומס עבודה עצום, וכעת בעיצומו של גל הקורונה השני הם מזהירים שללא התקדמות במשא ומתן עם משרד האוצר ומשרד הבריאות, בכוונתם לנקוט עיצומים החל מהשבוע הבא. כיום עובדות מעבדות הקורונה 16 ואף 24 שעות ביממה, אולם העובדים מאיימים כי במסגרת העיצומים יעזבו את המעבדות בתום המשמרת אחרי 8 שעות בלבד. העובדים יקיימו השבוע אסיפות מחאה בנות שעתיים בעת עבודתם

עובדי המעבדות מתריעים כבר שנים על מחסור בכוח אדם ועל שכר נמוך, אף שמדובר באקדמאים בעלי תואר ראשון, שני ואף שלישי. המשא ומתן שהתקיים איתם עד לחודש פברואר נעצר, ולמרות דרישותיהם, לא סיפקו להם משרד האוצר ומשרד הבריאות, מאז פרוץ גל הקורונה הראשון, כל פתרון מערכתי, מלבד תוספת לעובדים שמבצעים בדיקות.

עוד על שביתת העובדים הסוציאליים, בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 12):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/07/G29_2020.pdf