ללא התקדמות במו"מ העיתונאים בערוץ 13 יפתחו בשביתה ללא הגבלת זמן

ללא התקדמות במו"מ עם ההנהלה, העיתונאים בערוץ 13 יפתחו בשביתה ללא הגבלת זמן ביום חמישי הקרוב. כך הוחלט בתום אספת עובדים שהתקיימה אתמול (ראשון). "אף אחד מאיתנו לא רוצה להוריד משידור את מהדורת החדשות המרכזית, אך אם הנהלת רשת תמשיך לפרש בגרות כחולשה – לא יהיה מכך מנוס", אמר ל"עין השביעית" הפרשן הכלכלי מתן חודורוב, אחד מחברי ועד העובדים.

משתתפי באסיפת עובדי חדשות 13 שנערכה אתמול (צילום: ארגון העיתונאים)

העובדים, שמיוצגים עלידי ארגון העיתונאים, מבקשים למנוע קיצוץ עמוק בתקציבה של חברת החדשות. לטענתם, תוכנית הקיצוצים שמקדמת ההנהלה תחסל את החופש המערכתי של חדשות 13. את התוכנית מקדמים מנכ"ל רשת אבי בןטל והיו"ר נדב טופולסקי. בעל השליטה בערוץ, המיליארדר לן בלווטניק, טרם התבטא בעניין באופן פומבי.

"מבחינה משפטית יכולנו לשבות כבר היום, ונוכח גרירת הרגליים במשאומתן יש לכך גם הצדקה", אמר מתן חודורוב. "ובכל זאת אנחנו רוצים להציע – כפי שנהגנו תמיד – חלון הזדמנויות אחרון להידברות: על צמצום משמעותי בהיקף הפיטורים, על חזרה של רצועות האקטואליה שהוסטו לחברות הפקה מתחרות, על תקופת חסינות ארוכה שתיתן שקט לעשייה העיתונאית החשובה של כולנו ביום שאחרי הקיצוצים". יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, הוסיף: "השביתה היא לא מטרה אלא אמצעי, ואנחנו מקווים שעד יום חמישי נגיע להסכמות שייתרו אותה".

יצוין שוועד עובדי ערוץ 13 וההסתדרות חתמו בשבוע שעבר מול ההנהלה על הסכם קיבוצי מיוחד המאפשר פיטוריהם של כ-20% מעובדי בחברה. במסגרת ההסכם, 53 מתוך 260 עובדי רשת יפוטרו מכלל המחלקות, אך לעובדים תינתן אפשרות להודיע על פרישה מרצון. עם זאת, מאז הקמת ועד היום לא חתמו הצדדים על הסכם קיבוצי להסדרת תנאי השכר והעבודה של המועסקים בערוץ 13. הסכם הפיטורים הוא הראשון.