להציל את הסביבה: אלפים צעדו בתל-אביב במסגרת המחאה הבינלאומית בעקבות משבר האקלים

כ-3,000 איש צעדו היום (שישי) במרכז תל אביב בדרישה להכריז על מצב חירום בשל משבר האקליםהמשתתפים, רובם נערים ונערות, נשאו דגלים ושלטים, שעליהם נכתב בין השאר: "נגמר לי האוויר" ו"להחליף את השיטה להציל את הסביבה". בין הצועדים: פעילי פורום הסביבתי של חד"ש וחברי ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י).

מיצג בעקבות משבר האקלים, היום, בפינת הרחובות אלנבירוטשילד בתלאביב (צילום: המרד בהכחדה)

משתתפי ההפגנה צעדו הבוקר מבית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי לכיכר הבימהבניגוד להפגנות קודמות בישראל, שאותן ארגנו תנועות בודדות, מאחורי הצעדה בתל אביב עומדת קואליציה רחבה, שכוללת את הארגון הסביבתי מגמה ירוקה ועמותת שומרי הבית. כמו כן משתתפים בהפגנה פעילי תנועת "מרד בהכחדה".

ההפגנה בתלאביב נערכה במסגרת אירוע המחאה הבינלאומי בעקבות משבר האקלים. מארגני המצעד מסרו "תנועת האקלים של ישראל מזמינה לאירוע מחאה אזרחי בינלאומי בדרישה מממשלות העולם להכריז על מצב חירום אקלימי ולפעול בהתאם. זה החיים שלנו. זו הבריאות שלנו. זה בוער עכשיו." יצוין שהפורום הסביבתי של חד"ש המחיז ביום שלישי האחרון בכיכר הבימה את התעלמותו של נתניהו מסוגיית האקלים. זאת, בעקבות אי הגעתו לוועידת האו"ם שדנה עתה במשבר המעמיק.

בסוף השבוע שעבר השתתפו מאות בני נוער במחאה שנערכה בכיכר רבין בתל אביב נגד ממשלת ישראל ונגד ממשלות בעולם. זאת, מפני שאלה אינן מתמודדות כראוי עם משבר האקלים. בהמשך חברו המפגינים למיצג מחאה של תנועת המרד בהכחדה, שבמסגרתו צעדו אמנים לבושים באדום כדי למחות נגד האדישות כלפי הכחדת בעלי חיים.

במקביל, מאות הפגינו גם במרכז ירושלים. הפגנות קטנות נוספות נערכו בבאר שבע, בחיפה ובסכנין. המחאות בישראל נערכו במסגרת יום מאבק עולמי. מיליונים ברחבי העולם הפגינו בסוף השבוע שעבר ב-5,225 אירועי מחאה, שהתקיימו בכ-160 מוקדים בשבע יבשות. ההפגנות כולן נערכו תחת הכותרת "הבית שלנו עולה באש, דורשים צדק אקלימי עבור כולם".

עוד בנושא, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 7):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/09/G38_2019.pdf

עוד בנושא, בגיליון של השבוע שעבר של "זו הדרך" (עמ' 4):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/09/G37_2019.pdf