לבני, בוז'י ופרס לימין נתניהו ונגד הכרת המדינה הפלסטינית באו"ם

נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ושרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, שהייתה אחראית על המשא ומתן עם הפלסטינים, ביקשו משר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, למנוע את ההצבעה על ההכרה במדינה פלסטינית במועצת הביטחון של האו"ם עד לאחר הבחירות כך פורסם היום (שבת) במגזין "פוריין פוליסי" האמריקאי. על פי הדיווח, בקשתם הגיעה בטענה כי קיום הצבעה בעת הזו ישרת את מפלגות הימין בבחירות. על פי הדיווח, ההודעה נמסרה במהלך פגישה חשאית שהתקיימה בין הצדדים שלשום, במהלכה הזהיר קרי כי כל פעולה מחייבת של מועצת הביטחון רק תחזק את "הישראלים הקיצונים" המתנגדים לתהליך השלום.

2014-12-20_163039

שבת אחים גם יחד: לבני, נתניהו, קרי, שטייניץ' ויעלון (צילום: מחלקת המדינה של ארה"ב)

לפי הדיווח, קרי הזהיר את 28 שגרירי המדינות החברות באיחוד האירופי כי כל פעולה של מועצת הביטחון תחזק את ידיהם של הקיצוניים בישראל, המתנגדים לתהליך השלום. מטעם מפלגת העבודה והתנועה נמסר בתגובה לפרסום: "לבני התנגדה וזו עמדתה העקבית כפי שהושמעה פומבית וגם באוזני האמריקאים לכל ניסיון פלסטיני לכפות על ישראל מציאות בצעדים חד צדדיים וכך גם עתה. לבני גאה שהצליחה לפעול לשמירת האינטרסים החיוניים של ישראל במועצת הביטחון".

לידיעה שפורסמה היום (באנגלית):

http://foreignpolicy.com/2014/12/19/exclusive-kerry-tells-european-envoys-u-n-action-on-palestine-can-wait-till-israeli-election/