לא לרצח נשים: עשרות עצרות מחאה והפגנות נערכו ברחבי הארץ

נשים וגברים רבים הפגינו אמש (רביעי) ברחבי הארץ נגד אלימות כלפי נשיםעל רקע מעשי הרצח של נג'אח מנסור בקריית חיים ואירנה גריבנב בבאר שבע השבוע. הפגנות ומשמרות מחאה נערכו ב בהרצליה, ירושלים, תל אביב, באר שבע, חיפה ,באר יעקב, אשדוד, כרמיאל, חדרה, צומת פלוגות, קריית חיים, חולון, נס ציונה, פרדס חנה כרכור, נצרת, רחובות, קריית שמונה, שוהם, לוד, רמת גן, מזכרת בתיה, בית שמש, כפר ורדים, פתח תקווה, ראשל"צ, צומת נירעם צומת שדרות, הוד השרון, קריית אונו, צומת סביון, רעננה, עכו, נתניה, צומת צמח וכפר סבא.

מאות השתתפו בעצרת שנערכה בכיכר הבימה בתלאביב, שהפכה לצעדה במרכז העיר. בין המפגינות בלטו חברות הפורום הפמיניסטי של חד"ש שהניפו גדלים אדומים וכרזות בהן נכתב "די לרצח נשים". מארגון "אני אשה", הנמנה עם יוזמי ההפגנות, נמסר: "תקציב של 250 מליון שקלים לתוכנית הלאומית למאבק באלימות כלפי נשים, לא עבר מאז 2017, אף שהיה אמור לעבור כבר מזמן. זה עולה לנו בדם של נשים, וזו אוזלת יד של הממשלה שמתעלמת מהנושא בצורה בוטה".

ההפגנה בבאר שבע נערכה ליד בית החולים סורוקה ואוניברסיטת בן גוריון. המפגינות נשאו שלטים שבהם נכתב "די לרצח נשים", ו"דם נשים אינו הפקר" והדליקו נרות נשמה, בין היתר לזכרה של גריבנב, שהלווייתה התקיימה היום. מפגן מחאה הקורא לפעול למיגור האלימות נגד נשים, נערך אתמול גם מחוץ לסניף ההסתדרות במרחב גליל מערבי, בנהריה. הצטרפו למפגן גם חברי תנועת דרורישראל והנוער העובד והלומד מאזור הגליל המערבי, אשר קראו, בין היתר, לפעול ללימוד על שוויון מגדרי מגיל צעיר.

בהפגנה בצומת צמח השתתפו בני משפחותיהן של תהילה נגר ושל עינב רוגל, שנרצחו בידי בני זוגן. אחותה של נגר, נטלי, קראה: "אני כאן הערב כי כל יום נרצחת אשה ואין מי שירתיע את הרוצחים. הם לא מפחדים ואנחנו כןאנחנו מגדלים דור של בנות בעולם לא בטוח. אין מי שיגן עליהן ויבטיח להן שזה לא יקרה

מפגינות נגד רצח נשים, אמש, בכיכר הבימה בתלאביב (צילום: זו הדרך)

עצרת מחאה לזכר מאה הנשים שנרצחו בחמש השנים האחרונות נערכה גם אתמול בבוקר מחוץ למשכן הכנסת. בין משתתפים: חברת הכנסת עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) שפנתה לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה: "למה עצרת הקמת יחידה מיוחדת למעקב אחרי גברים אלימים? איך יכול להיות שלא עוצרים את השחרורים המנהליים לאסירי אלמ״ב? זאת צריכה להיות הדרישה שלנו. העניין הוא לא רק תקציב, הוא גם כן מדיניות. מדיניות שלצערנו לא רואה את הנשים בינתיים".

סרטון המחאה אמש בכיכר הבימה:

https://www.facebook.com/zohar.alon.5/videos/3884793018201723/?fref=profile_friend_list&hc_location=friends_tab