לא יהיו עובדי קבלן נוספים: הסתיים סכסוך עבודה בעיריית קריית שמונה

בתום מו"מ שנערך בין נציגי ההסתדרות, עיריית קריית שמונה וועד עובדי העירייה, נחתם הסכם בין הצדדים ששם קץ לסכסוך העבודה שהוכרז בעירייה. לפני כשבועיים הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בעירייה בעקבות דיווחים על כך שההנהלה ניסתה להפריט את שירותי הניקיון והאחזקה בעיר, ולהעסיק עובדי קבלן במקום עובדים קבועים ופעלה להעביר גם את מחלקות הגזברות של העיר, החינוך וחשבות השכר – למיקור חוץ.

עיריית קריית שמונה (צילום מסך: חדשות 13)

בתום דיון ממושך בוועדה פריטטית בהשתתפות הצדדים במשרדי מרכז השלטון המקומי, נחתם הסכם, במסגרתו התחייבה העירייה שלא להגדיל את העסקת עובדי הקבלן על חשבון העסקה של עובדי עירייה, אלא במקרים חריגים, כפי שאושרו על ידי הצדדים. בנוסף הוסכם כי העירייה תשתתף בפעולות של ועד העובדים, על בסיס תקציב שנתי. בהסכם אף הוסדר תשלום רכיבי שכר לעובדים, זאת לאחר שהתקבל לכך אישור ממשרד הפנים.

יו"ר ועד עובדי העירייה, שולה עמוס, מסרה: "ועד העובדים שמח שדרישתנו לביטול העסקת קבלנים בניקיון בתי הספר הושג, גם במחיר של ויתורים בגזרות אחרות. כמו בכל משא ומתן חשוב לדעת להשיג הצלחות אך גם לדעת להרפות ולוותר. שמחה שהמשבר הזה מאחורינו נמשיך לשמור על זכויות העובדים ולפעול למענם".