לאחר 9 ימי שביתה מלאה: אונ' ת"א מוכנה לחדש את מו"מ עם ארגון הסגל הזוטר

לאחר תשעה ימי שביתה מלאה של הסגל האקדמי הזוטר וכישלונה בבית הדין לעבודה, הסכימה הערב (שני) ההנהלה לחדש את המו"מ עם נציגי הארגון. השביתה פרצה ב-1 במאי האחרון לאחר שההנהלה חזרה בה מהסיכומים שהושגו בעקבות השביתה הקודמת, שנערכה בתחילת שנת הלימודים.

2019-05-13_195807

יו"ר ארגון הסגל האקדמי הזוטר באונ׳ תל אביב, נטלי לוי, הבהירה ש"חרף הסכמת ההנהלה לחדש את המו"מ השביתה נמשכת עד לחתימת ההסכם הקיבוצי החדש. עד עתה, ההנהלה עמדה בסירובה לפגוש אותנו משל אויבים אנחנו ולא 80% מהכוח העובד באוניברסיטה. הדבר המדהים ביותר והאבסורד הוא שעל אף תנאינו המחפירים והסבל שנגרם לסטודנטים כתוצאה מהשביתה הנהלת האוניברסיטה אפילו לא דרשה אתמול בבית הדין לעבודה את הפסקת השביתה אלא רק ביקשה מבית המשפט להצר את צעדי המחאה שלנו".

לדבריה, "אתמול ונאמנים לדרכנו לקדם את יישוב הסכסוך, נענינו בחיוב להצעה שהעלה בית הדין האזורי לעבודה להגבלה מסוימת של פעולות מחאה והסברה, חלקית ותחומה בזמן בלבד,  אך תוך כדי שיתר הצעדים, לרבות השביתה במלוא היקפה ויתר צעדי המחאה וההסברה, ממשיכים, כרגיל". לאחר דיון ארוך, של כשמונה שעות, אוניברסיטת תל אביב הודיעה לבית הדין כי היא אינה מבקשת יותר החלטה בבקשה. במהלך הדיון הציעה השופטת מיכל נעים דיבנר להנהלה להיכנס למו"מ אינטנסיבי עם ארגון הסגל האקדמי הזוטר אך נציגיה דחו ההצעה ובחרו למשוך העתירה כולה".