לאחר 7 שנות מאבק ושלוש שנות מו"מ נחתם הסכם קיבוצי לסגל הזוטר בבית ברל

לאחר 7 שנים מאז שהחלה ההתארגנות, שלוש שנות מו"מ מאומץ, לאחר שביתה עיקשת שנמשכה שבועות, ובסיומו של הליך דמוקרטי של הצבעה שנמשכה 5 ימים – נחתם אתמול (רביעי) ההסכם הקיבוצי הראשון של הסגל הזוטר במכללת ברית ברל.

2018-09-06_194502

ועד המרצות והמרצים הזוטר בית ברל ("ארגון הסגל בשעות אפקטיביות"), המאוגדים בכוח לעובדים, חתם על ההסכם ובו הטבות רבות. 450 חברי הסגל הזוטר המבצעים קרוב ל-70% מעבודת ההוראה במכללה, יזכו לעליית שכר של עד 40% לאורך שנות ההסכם, קרן השתלמות בשיעור של 7.5% תוענק לראשונה, וכן רצף תעסוקתי מלא. לאחר שלאורך שנים התבססה ההעסקה במכללה על ההעסקה סמסטריאלית שמשמעה פיטורי המרצים מדי סמסטר, יזכו המרצים המלמדים סמסטר אחד לשישה חודשי משכורת בשנה ומרצים המלמדים שני סמסטרים יועסקו 12 חודשים בשנה.

"אני מאד גאה בעמידה הארוכה והעיקשת של הוועד ושל כלל המרצים במכללה במאבק הארוך הזה אשר הביאה להישג דרמטי, תקדימי וכפול" אמר הלל רומן, ממקימי ועד הסגל הזוטר וחבר צוות המו"מ, "ראשית, השוואת זכויות הסגל לתנאי ההעסקה של עמיתנו במכללות הציבוריות האחרות. בית ברל נבחרה להוביל (בצוותא עם סמינר הקיבוצים) מעבר של מכללות החינוך מחסות תקציבית של משרד החינוך לחסות תקציבית של הות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב במל"ג) ולמעמד של מכללה ציבורית. לא ייתכן כי שכר שעת הוראה למרצה בבית ברל, יהיה נמוך בכמחצית מעמיתו במכללות המתוקצבות, כפי שהיה עד כה. שנית, מבטיח ההסכם לצד עליית השכר הדרמטית, גם רצף תעסוקתי וביטחון תעסוקתי לכלל סגלי ההוראה במכללהלמרצים בתוכניות המתוקצבות (התכניות לתואר ראשון ושני בחינוך) וגם, לראשונה בהסכם קיבוצי בענף ההשכלה הגבוהה, למרצים בתכניות הלא מתוקצבות (לימודי תעודה). כן הוסדר הליך הפיטורים ובו זכות שביתה במקרה של סגירת תוכניות או שינויים מבניים אחרים".

בימים אלה מתנהל מו"מ בין נציגי הסגל הזוטר ב-14 מכללות ציבוריות לבין ור"ם (ועד ראשי המכללות הציבוריות) על הסכם קיבוצי ארצי ראשון, שמטרתו להסדיר את תנאי ההעסקה של הסגל הסובל משכר נמוך משמעותית מעמיתיו באוניברסיטאות ומהיעדר בטחון תעסוקתי. במסגרת ההסכם הקיבוצי במכללת בית ברל, עוגנה זכותו של הסגל הזוטר במכללה ליטול חלק במשא ומתן הארצי וכן לשבות במסגרתו (לאחר שלוש שנים ממועד החתימה). אם יושגו במו"מ הארצי תנאים העולים על תנאי ההסכם הנוכחי יוחלו תנאים אלה – באופן הדרגתי – גם במכללת בית ברל בה לומדים כ-4,200 סטודנטים בתכניות מלאות לתואר אקדמי (בחינוך) ולתעודת הוראה ולמעלה מ-5,500 סטודנטים בתכניות לימודי תעודה.