לאחר 5 חודשים: בעקבות התערבות ח"כ עודה בטורקיה שוחררה אזרחית ישראלית

אלמאזה ג'ישי, אזרחית ישראלית הורשתה אתמול (שישי) לחזור לישראל, לאחר שנאסר עליה לעזוב את טורקיה יותר מחמישה חודשים. היא צפויה לשוב בהקדם לארץ מחר ולקבל טיפול רפואי. ג'ישי, חולה במחלת כליות, עוכבה בידי השלטונות באיסטנבול בעקבות חקירה בעניין סחר באיברים שנוהלה נגד המתווך שהיה אמור לספק לה כליהיצוין שיו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), ביקר באיסטנבול לפני עשרה ימים, ופעל כדי להביא לשחרורה ושל עוד אזרחים מישראל, רובם ערבים.

ח"כ עודה התייחס לחזרת ג'ישי: "אני מברך את אלמאזה ומשפחתה ואופטימי שעוד נשמע בשורות נוספות כבר שבוע הבא. כל אזרח ערבי כבר יודע שהרשימה המשותפת היא הכתובת שלו בכנסת, וכך נהיה גם לכל שאר האוכלוסיות המודרות. האחדות שלנו נותנת לנו כוח והשפעה שאף פעם לא הייתה לנו יחד נמשיך לשבור שיאים".

אלמאזה ג'ישי וח"כ איימן עודה, כפי שצולמו באיסטנבול לפני שבועיים (צילום: אל אתיחאד)

עוד מסר ח"כ עודה "נפגשתי עמה והרגשתי עד כמה חשוב לעמוד לצידה. מאז הביקור בטורקיה הייתי בקשר יומיומי עם הרשויות ואיתה ישירות במעקב אחרי מצבה. לשמחתי המאמצים נשאו פרי ומחר היא תחזור למולדתה, ואקבל את פניה יחד עם משפחתה בשדה התעופה. אני עוד מעקב יומיומי בעניינו של צעיר נוסף ואני אופטימי שנשמע בשורות טובות כבר שבוע הבא .ישנם עוד שני צעירים ואישה מאזור הנגב, עמק יזרעאל והמשולש הצפוני, שהמקרה שלהם יותר מורכב אל אנחנו משקיעים את כל המאמצים להגיע לפתרון לגביהם".