לאחר 4 שנות מאבק: מאות עובדי החברה לתרבות בחולון חתמו על הסכם קיבוצי ראשון

לאחר ארבע שנים של מאבק, שכלל שביתות, עיצומים והפגנות, חתמו השבוע נציגיהם של מאות עובדי החברה לפיתוח תיאטרון, מוסיקה, אמנות ומחול, על הסכם קיבוצי ראשון בתולדות החברה. בין ההישגים הבולטים בהסכם ניתן למנות את העלאת השכר לעובדים, תיקוני שכר, מענק כספי בשנה הראשונה להסכם, שי לחג, ומנגנון פיטורים מוסדר.

הפגנה של עובדי מוסדות התרבות של חולון, פברואר 2017, בדרישה לחתימה על הסכם קיבוצי (צילום: ועד עובדים)

בעניין השכר הוסכם כי השכר השעתי יעלה ל– 350 העובדים השעתיים וכן ייקבע מדד אחיד בין החטיבות. מדובר בעליית שכר ממוצעת של כ-26% עבור העובדים המיוצגים על ידי כוח לעובדים. כמו כן, ההסכם כולל הגדרת טווחי שכר מינימום ומקסימום לעובדים חודשיים על פי תפקיד ותיקוני שכר בתוך סרגלי התפקידים.

ההסכם גם מתייחס לסוגיית הקופאים והספרנים שעובדים מעל 60% משרה בוותק של שנתיים, עבורם גובש מסלול שיהפוך אותם לעובדי משרה חודשית. עוד בהסכם שגובש: מענק כספי בשנה האחרונה להסכם, שי לחג, מנגנון פיטורים, תוספת אחוז אחד בשכר מדי שנה בשנתיים הראשונות להסכם עבור העובדים החודשיים. בעניין ימי המחלה סוכם כי הם ישולמו החל מהיום הראשון וכן ישולמו דמי הבראה על פי הקריטריונים של המגזר הציבורי.

עוד סוכם על מתן שני ימי הצהרה ושני ימי בחירה בשנה; כרטיסיה עם 6 כניסות חינם לחטיבה בה עובד העובד ודמי הבראה על פי ההסכמים הנחתמים מדי שנה עלידי ההסתדרות עבור כלל העובדים במגזר ציבורי.