לאחר 4 ימי שביתה: הסכם על פיטורים ב-ECI; עיצומים בשירות הווטרינרי

חברת ECI תפטר 60 עובדים במקום 100, כך סוכם הלילה לאחר מו"מ אינטנסיבי בין ועד העובדים והנהלת החברה. משמרת המחאה שהייתה אמורה להיערך הבוקר (שישי) מול ביתו של בעלי החברה בכפר שמריהו, המיליארדר שאול שני, בוטלה בשל ההסכם.

על פי ההסכמות יקבלו המפוטרים, שהוסכם על זהותם, תנאי פרישה מוגדלים שיחושבו בין היתר גם בהתאם לגילם ולוותק שלהם בחברה. בנוסף לכך, הסכימו הצדדים לחזור לתהליך ההידברות לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ראשוני בחודשים הקרובים. עובדי החברה ישובו לעבודה סדירה החל מיום ראשון הקרוב.

2018-01-12_164918

משמרת שביתה בשער מפעל ECI בפתח תקווה, אתמול (צילום: ועד עובדים)

יצוין שאתמול עובדי ECI ונציגי איגוד ההייטק הותקפו באלימות ובגז מדמיע ע"י מאבטחים בריונים ששכרה הנהלת החברה. הנהלת חברת ההייטק ECI השתמשה באלימות מופרזת וחמורה במהלך ימי השביתה כלפי עובדיה השובתים וכלפי נציגי איגוד האינטרנט, הסלולר וההייטק בהסתדרות. מספר עובדים שמחו בכניסה לחברה בפתח תקווה רוססו בגז מדמיע והותקפו על ידי מאבטחים בריונים ששכרה הנהלת החברה.

850 עובדי ECI שבתו השבוע במחאה על הפיטורים בחברה, והפסיקו את כל עבודות הפיתוח ואת שירותי התמיכה ללקוחות החברה בארץ ובחו"ל.

יצוין שוועד עובדי השירות הווטרינרי הכריז ברביעי על נקיטת עיצומים בעקבות הכוונה של משרד האוצר להפריט את השירותים. משרד הבריאות מתנגד להפרטה וסבור שהמהלך יוביל לפגיעה בבריאות הציבור. בהצעת התקציב לשנת 2019 מציע האוצר "להקים צוות שיבחן את האפשרות למכור חלק משירותי המחקר והמעבדות של המכון הווטרינרי וימליץ על מתווה מכירה". במקביל, עובדי השירותים הווטרינריים החלו לנקוט עיצומים במחאה על ההצעה.

המכון הווטרינרי אחראי על אבחון מחלות בעלי חיים בישראל ומחלות משותפות לבעלי חיים ובני אדם. הוא אחראי גם על אבחון הרעלות בבעלי חיים, בדיקת בטיחות מזון מן החי, כולל בדיקות של חיידקים, רעלים ושאריות חומרים כימיים ותרופות. למכון יש תפקיד מרכזי באיתור ובלימה של התפרצות מגפות והתפשטות מחלות כמו כלבת, סלמונלה ועוד.