לאחר שנה של מאבק: נחתם הסכם קיבוצי בחברת ECI – השלישי בהיי-טק

ועד העובדים חברת התקשורת ECI הודיע אמש (ראשון) על חתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה. ההסכם הינו בתוקף לתקופה של ארבע שנים וחל על כל 650 עובדי החברה. ההסכם כולל הגדלת ההפרשות הפנסיוניות של העובדים, כך שבסיס ההפרשות לפנסיה ופיצויי הפיטורים יגדל ב-20%, ובנוסף יוגדל אחוז ההפרשות על חשבון המעסיק מ-6.5% ל-7.5% ברכיב התגמולים. בנוסף, ההסכם כולל תוספות שכר שיחולקו בפעימות לאורך תקופת ההסכם, תיקוני שכר, תוספת שקלית חד פעמית ותקציב קידומים שנתי. ההחלטה בדבר שיעור תוספת השכר או בדבר גובה המענק, תהיה בידי הנהלת החברה, אך לא תפחת מ-2%.

2018-11-05_202131

עובד מפונה על ידי צוות רפואי של מד"א לאחר שהותקף באלימות על ידי מאבטחי החברה במהלך הפגנה בדצמבר אשתקד (צילום: ועד עובדים)

ההסכם כולל גם הסדרה של ניוד עובדים בחברה, כללי התנהגות בסביבת העבודה, שמירה על סודיות, מניעת הטרדות מיניות עוד.

בינואר השנה פיטרה החברה 60 עובדים, לאחר הפגנות סוערות, מקרי אלימות מצד מאבטחי החברה ומו"מ עם ועד העובדים וההסתדרות. ההסכם החדש אינו כולל מכסה להליך פיטורים עתידי אך מתווה את הליכי הפיטורים ומחלק אותם לכמה סוגים: פיטורים על בסיס אי התאמה או תפקוד לקוי שכוללים תקופת שיפור ביצועים בת 6-4 חודשים; פיטורים בעקבות ביצוע עבירת משמעת חמורה הכוללים שימוע לפני ועידת משמעת; ופיטורי התייעלות שמחייבים דיון מול ועד העובדים ומספקים לאחרון אפשרות להציע חלופות לפיטורים כמו גם את האפשרות להטיל וטו של פיטוריהם של עד 25% מהעובדים ששמם מופיע ברשימה הסופית. עם זאת הוסכם שלחברה מותר לפטר 10 עובדים בשנה "כחלק מתהליך התייעלות".

 ההסכם בחברה הוא ההסכם הקיבוצי השלישי בהייטק הישראלי שמצטרף להסכם של עובדי חברות ההייטק SAP ומבניר, שגם בהן נחתמו הסכמים קיבוציים. בעקבות החתימה, מסר יו"ר ועד העובדים אופיר לוי: "הסיפור שלנו הוא הסיפור של כלל ציבור העובדים בישראל. סיפור של חברות, נאמנות וסולידריות בין העובדים. בלי זה לא היינו מגיעים להסכם קיבוצי. גם לעובדי ההייטק, כמו כל עובד אחר במשק, יש משפחה וילדים ואת אותם צרכים להגשמה עצמית ולשכר ראוי ומתגמל. בשנתיים וחצי האחרונות העברנו את עובדי ECI לקדמת הבמה. זה לא היה פשוט, אבל כבר רואים את התוצאה והיום אנחנו קוטפים את הפירות הראשונים של ההצלחה".