לאחר שנה וחצי בשירות סדיר: חייל הצהיר שמסרב להמשיך ולשרת בצבא כיבוש

מלווה בעשרות חברים, חברי בנק"י ופעילי מסרבות, הגיע הבוקר (שני) רומן לוין, בן 19 מבת ים, לבסיסו בית נבאלה שליד לוד, ולאחר כשנה וחצי של שירות כנהג בצבא הוא הודיע: "אני מסרב".

2019-02-25_200352

מפגינים יחד עם החייל רומן לוין המסרב להמשיך לשרת בצבא כיבוש (צילום: מסרבות)

בהצהרת הסירוב כתב לוין: "שירתי בצבא כנהג משאית, וחלק גדול מהתפקיד זה נסיעות בשטחים. כשהתגייסתי חשבתי שהצבא משרת את האינטרסים של אזרחי ישראל, אבל אחרי ששירתי בשטחים הבנתי שמה שהצבא עושה בהם לא משרת את האינטרסים שלי ושל כלל העובדים הישראלים, בייחוד אחרי הרצח המתמשך של המפגינים בגדר בעזה. חוק הלאום חיזק אצלי הבנה זו. הגעתי למסקנה שאי אפשר לאחוז את החבל בשני קצותיו להתנגד לכיבוש, לגזענות ולסדר הקפיטליסטי, וגם לשרת בצבא המשמר דברים אלה".

"אני משרת בצבא כבר מעל לשנה. אני מסרב להמשיך את השירות שלי. הסירוב שלי הוא אקט של מחאה נגד הכיבוש הנמשך יותר מ-50 שנים, ושל סולידריות עם העם הפלסטיני בגדה המערבית ובעזה הנצורה. כשביקרתי את המשפחה שלי באוקראינה נתקלתי בזלזול כנגד יהודים, וגם בישראל התייחסו אליי ואל החברים שלי בזלזול בגלל המוצא והתרבות השונה שלנו. מכך צמחה ההזדהות שלי עם העם הפלסטיני המדוכא. באוקראינה יש מלחמת אזרחים, וכשביקרתי שם לפני כמה חודשים פגשתי חיילים שלא יודעים בשביל הם נלחמים, ומתים. הזדהיתי אתם כי אני גם לא מאמין במדיניות הצבאית של ישראל, שעיקרה שימור הכיבוש. חוויה זו גרמה לי לחשוב על המשמעות של השירות שלי בצבא", הוסיף.