לאחר שנה בגלות: נשיא בוליביה לשעבר אבו מוראלס שב לארצו ואלפים קיבלו את פניו

נשיאה המודח של בוליביה ומנהיג התנועה למען הסוציאליזם, אבו מוראלס, שב אתמול (שני) למולדתו לאחר שנה בגלות בארגנטינה, מקסיקו וקובה. כך מסר הבוקר העיתון הארגנטיני "פאחינה 12". מוראלס, ששלט בבוליביה כמעט 14 שנה והודח בהפיכה צבאיתאזרחית פרואמריקאית בנובמבר אשתקד, חזר למדינה לאחר שבעל בריתו ומועמד תנועתו בבחירות, לואיס "לוצ'ו" ארסה, נכנס לארמון הנשיא.

מוראלס, אתמול, נושא דברים בפני חברי איגוד המורים בעצרת הראשונה שקיים על אדמת בוליביה (צילום: פאחינה 12)

"היום הוא אחד הימים המאושרים בחיי, השיבה למולדתי שאני אוהב כל כך ממלאת אותי אושר", כתב מוראלס בחשבון הטוויטר שלו. הנשיא לשעבר חצה את הגבול מארגנטינה בשעות הבוקר. זאת, לאחר שנפגש בעיר לה קיאקה שבצפון ארגנטינה עם הנשיא אלברטו פרננדס שהגיע במיוחד מהבירה בואנוס איירס כדי להיפרד ממנו. לאחר מכן, הוא עשה את דרכו למסע ברחבי בוליביה בשיירה ובה 800 מכוניות. אלפים מתומכיו חיכו במעבר הגבול בין שתי המדינות כדי לראות את מוראלס הם נופפו בדגלים, ניגנו בכלי נגינה מסורתיים וחגגו את שובו של הנשיא בן העמים המקוריים הראשון בבוליביה למדינה. מאוחר יותר הוא קיים את העצרת הראשונה בחסות איגוד המורים ובה השתתפו אלפים רבים.

בחודש שעבר ערך מוראלס מסיבת עיתונאים בבואנוס איירס, שם שהה בשנה האחרונה, שבה בירך את ארסה, לשעבר שר הכלכלה בממשלתו של מוראלס, ערך מסיבת עיתונאים מקבילה בלה פאס. ארסה, רשם לפני שבועיים ניצחון סוחף בבחירות לנשיאות, והבטיח "לבנות מחדש" את המדינה אחרי שנה של ממשלת מעבר ימנית שלא נבחרה בידי איש. ארסה זכה ביותר מ-55% מהקולות והבטיח את שובם של הסוציאליסטים לשלטון במדינה הלטינואמריקאית.

עוד על הבחירות בבוליביה, בגיליון 41 של "זו הדרך", עמ' 8:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/10/G41_2020.pdf