לאחר שמתנחלים ניסו להציתו: פעילים נגד הגזענות יבקרו במסגד בכפר עקרבא

פעילים נגד הגזענות יבקרו מחר (ראשון) ביקור סולידריות במסגד בכפר עקרבא בו המתנחלים ניסו אתמול להצית מסגד. כתוצאה מהמעשה הנפשע הוצתה דלת המסגד סעאדה בכפר הפלסטיני מזרחית לשכם ונזק נגרם לדלת ולכניסה של המסגד. בקיר הכניסה נכתב בעברית "תג מחיר" ועל קיר אחר נכתב "נקמה". בסרטי מצלמות האבטחה נראים שני צעירים חבושי קפוצ'ונים מגיעים למסגד, משליכים חומרי בעירה על דלת הכניסה מעץ ומעלים את המקום באש.

לפי מצלמות האבטחה, ההצתה אירעה בסביבות השעה שתיים בלילה של יום שישי, אבל המקרה התגלה רק עם ההגעה המאמינים לתפילת הבוקר בשעה חמש. האש כבתה מעצמה משום שהשטיח שמכסה את כל רצפת המסגד לא נדלק. יצוין שבשבועות האחרונים גבר גל ניקוב צמיגים של מכוניות שבבעלות פלסטינית ברחבי השטחים הכובשים ובמזרח ירושלים וריסוס כתובות "תג מחיר".

2018-04-14_145724

דלת הכניסה של המסגד "סעאדה" בכפר עקרבא שהוצתה לידה הכתובת "תג מחיר" (צילום: רבנים לזכויות אדם)

שר הדתות הפלסטיני אמר לאחר ההצתה: "פעולות הטרור הללו נגד המקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים הם חלק מההסתה הישראלית נגד העם הפלסטיני והנהגתו המדינית. הפגיעות היומיומיות במסגד אלאקצא ובמערת המכפלה הן ההוכחה לכך. ממשלת ישראל תוביל בצעדיה למלחמת דת". השר קרא לקהילה הבינלאומית לספק הגנה לאתרי הפולחן המוסלמים והנוצרים. יצוין שזהו בית התפילה החמישים שפושעי הטרור היהודי מחללים ומציתים מאז החל גל פשעי השנאה והגזענות בדצמבר 2009.

מארגן "תג מאיר" נמסר: "מחר נגיע למסגד שחולל ונתמוך בתושבי הכפר ובמתפללי המסגד. נגנה את הטרוריסטים היהודים, נתנער ממעשיהם ונראה את פניה האמיתיים והיפים של היהדות".

הביקור במסגד סעאדה בכפר עקרבא בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/170827283618204